Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Η Μουσική και ο αθλητισμός στο στόχαστρο!




4 μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις(!) το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογίες στον Ν. 4589/2019 ( ΦΕΚ Α΄ 29-1-2019 ) γνωστοποιεί ότι αλλάζουν:
Α) ο τρόπος εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, και στο Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και
Β) η μοριοδότηση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών – αθλητών.
Και οι αλλαγές αυτές θα ισχύσουν από φέτος.

Σύμφωνα με την Υ.Α. ΦΕΚ 504 Β΄ 20-2-2019, 3,5 μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις(!), γνωστοποιεί στους μαθητές τι ακριβώς θα περιλαμβάνει η εξέταση των νέων πανελλαδικών μαθημάτων Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία και Μουσική Αντίληψη και Γνώση.
Τώρα μαθαίνουν οι μαθητές ότι θα εξεταστούν σε νέα αντικείμενα για τα οποία δεν έχουν προετοιμαστεί, με το Υπουργείο να τους «προτρέπει» να διαβάσουν από τα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας στα οποία δεν υπάρχει καμία αναφορά για κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα ( π.χ. μουσικής τεχνολογίας, Ανάγνωσης Ανάλυσης Μουσικού Αποσπάσματος κ.τ.λ. ). Ακόμη και στα Μουσικά Σχολεία το μάθημα της Μουσικής Τεχνολογίας π.χ. είναι επιλεγόμενο!
Επίσης μετά την λήξη του Α΄ τετραμήνου οι μαθητές μαθαίνουν, οριστικά, ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα προσμετρείται στην συνολική βαθμολογία ενώ αυτή την πληροφορία θα έπρεπε να την είχαν τουλάχιστον από την αρχή της Β΄ Λυκείου.


Σύμφωνα με τις περιπτώσεις α και γ της παρ. 6 του άρθρου 75 του Ν.4589/2019 (Α΄ 13), οι υποψήφιοι διακριθέντες μαθητές- αθλητές θα πρέπει πλέον, να συγκεντρώνουν το σύνολο των μορίων (100%) της ήδη διαμορφωμένης από τις πανελλαδικές εξετάσεις βάσης εισαγωγής στα τμήματα/σχολές στα οποία διεκδικούν την εισαγωγή τους, ενώ οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής με την εν λόγω διαδικασία θα ανέρχονται σε ποσοστό 3% επί των εισακτέων αντί 4,5 που ήταν πριν. Επίσης στην περίπτωση β της παρ. 6 του άρθρου 75 του Ν.4589/2019 (Α΄ 13), μειώνονται τα μόρια των διακριθέντων σε Πανελλήνιους Μαθητικούς - Σχολικούς Αγώνες από 10%,8% και 6% αντίστοιχα για κάθε νίκη σε 8%, 6% και 4% .
Οι μαθητές- αθλητές που εκτός από τον καθημερινό αγώνα στο σχολείο για τις επιδόσεις στα μαθήματα, δίνουν και τον καθημερινό αγώνα για την προβολή-διάδοση του αθλητικού ιδεώδους και της αξίας-προσφοράς του αθλητισμού στη ολόπλευρη (πνευματική & σωματική) διάπλαση των νέων, θυσιάζοντας τον ελεύθερο χρόνο, την ξεκούραση , τη διασκέδασή τους κλπ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Την άμεση απόσυρση των τροπολογιών και της σχετικής Υπουργικής Απόφασης για την εισαγωγή στα παραπάνω Μουσικά τμήματα καθώς και για την εισαγωγή των μαθητών – αθλητών.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Η προετοιμασία σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα να γίνεται αποκλειστικά δωρεάν στο δημόσιο σχολείο με βιβλία και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Η Φυσική Αγωγή να καλύπτει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε καθημερινή βάση στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Να υπάρχει ο ανάλογος σχεδιασμός για τους μαθητές- αθλητές εντός εκπαιδευτικής διαδικασίας(αθλητικά τμήματα).
Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για να καλύψουν το σύνολο των αναγκών των μαθητών.

ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ οφείλουμε να οργανώσουμε άμεσα κινητοποιήσεις, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές, για την αποτροπή των εξωφρενικών σχεδιασμών του Υπουργείου.

1/3/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου