Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

Οι εκπαιδευτικοί σε ρόλο ... αξιολογητών μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.




Το Υπουργείο Παιδείας, με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που έστειλε σε όλες τις σχολικές μονάδες λίγο πριν την έναρξη των διακοπών των Χριστουγέννων 21/12/2018, καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν. 4547/2018 για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση (ΦΕΚ 102 Α/12-06-2018).
Με τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης οι εκπαιδευτικοί της γενικής παιδείας αναλαμβάνουν όλη την ευθύνη των μαθητών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης!
Δηλ. θα κάνουν την  διάγνωση των προβλημάτων (αντιληπτικές, επικοινωνιακές, κινητικές κλπ), θα διαμορφώσουν και εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), θα  συντάξουν στη συνέχεια «ατομική έκθεση» για κάθε  παιδί, που θα  έχει την έγκριση του συλλόγου και θα απαριθμεί όλες τις «παρεμβάσεις» που έγιναν(!) για να βελτιωθεί το παιδί, ενώ συγχρόνως θα  τις αξιολογούν(!)   ως προς το αποτέλεσμά τους και αφού αιτιολογημένα (!) αποδείξουν ότι πήραν όλα τα αναγκαία μέτρα και δεν υπήρχε κάποιο αποτέλεσμα, θα στέλνουν τον μαθητή στο ΚΕΣΥ για ατομική αξιολόγηση και αξιολογική έκθεση-γνωμάτευση! Οι  ομάδες αυτές θα συναποτελούνται από το διευθυντή(ή υποδιευθυντή) του σχολείου, τον υπεύθυνο επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ και τον υπεύθυνο  εκπαιδευτικό του τμήματος.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!)(ΚΕΔΔΥ) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν την ειδική επιστημονική  γνώση,  πείρα και δυνατότητα  να παρέμβουν και να παράσχουν την αναγκαία υποστήριξη. Κάτι τέτοιο, εκτός των άλλων, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί!
Κι επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος για την έγκαιρη εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και η προαναφερόμενη διαδικασία είναι χρονοβόρα, στην ουσία εξαναγκάζονται οι οικογένειες των παιδιών αυτών να αναζητήσουν την ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ και ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ  στους ΙΔΙΩΤΕΣ και να αναλάβουν ατομικά το οικονομικό βάρος   της στήριξης  των παιδιών τους, βάρος  που είναι αποκλειστικά χρέος του κράτους.
Είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται, μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής !
Πρόκειται για μια εγκύκλιο –οδοστρωτήρα των δικαιωμάτων των  παιδιών που χρήζουν ειδικής βοήθειας, η οποία παράλληλα   υπονομεύει   το παιδαγωγικό και επιστημονικό ρόλο των εκπαιδευτικών και τους μετατραπεί σε εκπαιδευτικό πολυεργαλείο!
Η κυβέρνηση υιοθετεί την αντίληψη περί  «λειτουργικότητας της αναπηρίας» και «συμπερίληψης» που υποστηρίζει η ΕΕ, ο Ο.Ο.Σ.Α και η παγκόσμια Τράπεζα και μετονομάζει την κατεδάφιση των δικαιωμάτων των παιδιών με ειδικές ανάγκες  σε Υποστήριξη!
Πρόκειται για εμπαιγμό που ξεπερνά κάθε έννοια συλλογικής ηθικής και δεοντολογίας, που στόχο έχει όχι μόνο να συγκαλύψει τις ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ των ΔΑΠΑΝΩΝ   που  έχουν ως αποτέλεσμα  την  πλήρη υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, όπως δείχνει και η μετατροπή των ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ, αλλά και επιπλέον να εμφανίσει αυτήν την επίθεση στα βασικά δικαιώματα των πολλαπλά αδικημένων παιδιών ως ...μέτρο Υποστήριξής τους.
Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων στα σχολεία (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού), και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής! Η όποια άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση κάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πάντα προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση-διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.
 ΚΑΛΟΥΜΕ:
·           Τους  ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ των σχολείων να σταθούν στο ύψος των συλλογικών και παιδαγωγικών ευθυνών τους και ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΚΑΛΕΣΟΥΝ τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ για τη συγκρότηση των «επιτροπών». . Να υπενθυμίσουμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ στο έγγραφο του Υπουργείου.
·           Τους ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ να ΑΡΝΗΘΟΥΝ τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ τους σε αυτές τις ομάδες του εμπαιγμού και της απαξίωσης των παιδιών αυτών.  Όπου έχουν αποφασιστεί οι ομάδες αυτές να μείνουν ανενεργές.
·         Συνεχίζουμε να στέλνουμε τους γονείς των μαθητών μας για απόκτηση διάγνωσης στα ΚΕΣΥ.
·         Σε οποιαδήποτε προσπάθεια πίεσης για συγκρότηση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, επικοινωνούμε άμεσα με το σωματείο.

Μια σύντομη τοποθέτηση που προτείνουμε να υιοθετούμε για το πρακτικό  στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων   που αφορά τη μη συγκρότηση των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης
«Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!
Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!
Στη βάση αυτή δε θεωρούμε ότι μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
·            Να ανακαλέσει η κυβέρνηση την αντιλαϊκή εγκύκλιο.
·            Να καταργηθεί ο  αντιδραστικός  νόμος (4547/18) για τις νέες δομές στην εκπαίδευση και όλο το  αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο  που ισοπεδώνει τα μορφωτικά και  εργασιακά δικαιώματα
·           Να καλυφτούν όλα τα κενά της Ειδικής και Γενικής αγωγής με μαζικούς διορισμούς μονίμων. Πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό .
                                                                                                                                                                4/2/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου