Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Σαρωτικό νομοσχέδιο Κεραμέως: Όπισθεν ολοταχώς στην Παιδεία εν μέσω κορονοϊού!



ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ!
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4, στις 12:00 ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Στηρίζουμε την κινητοποίηση των ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ (τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας)

H κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας προχώρησε, υποκριτικά και με ύπουλο τρόπο, στην κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία στις 22/4/2020, με κλειστά σχολεία και εν μέσω πανδημίας.
Ένα από τα πολλά: η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών με μέσο τις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που φρόντισε, βέβαια, εσπευσμένα να δημιουργήσει η Κεραμέως «εθελοντικά» για τις ανάγκες τάχα των μαθητών!
Να αποτρέψουμε τα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου και των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν (2013-4), να κρατήσουμε όρθιο το Δημόσιο Σχολείο και τα κεκτημένα δεκαετιών!
 Συντασσόμαστε σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Το νέο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών, με τις βασικότερες:

• Νέα προγράμματα σπουδών
• Νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα
• Ενίσχυση πληροφορικής και ξένων γλωσσών
Θεσμοθέτηση της Τράπεζα Θεμάτων
• Ενίσχυση εκπαιδευτικού έργου με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
Θεσμοθέτηση 24 πρότυπων και 38 πειραματικών σχολείων
• Ρύθμιση για ασφάλεια στο σχολείο, με την θεσμοθέτηση του Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης
• Νέα προγράμματα σπουδών, με τα υφιστάμενα προγράμματα σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια να χρονολογούνται από το 2003 και στο λύκειο από το 1998
• Έμφαση σε καινοτομίες και μεθόδους διδασκαλίας
• Νέες θεματικές έρχονται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο
• Να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια εφαρμόζονται σε 4 πυλώνες: 1) Ζω καλύτερα 2) Φροντίζω το περιβάλλον 3) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ 4)Δημιουργώ και καινοτομώ.

Αναλυτικότερα οι βασικότεροι άξονες στις βαθμίδες εκπαίδευσης:
Νηπιαγωγείο:
• Έμφαση στην πληροφορική και τη φυσική αγωγή
• Πιλοτική εισαγωγή των Αγγλικών, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων
• Πιλοτική εφαρμογή των νέων θεματικών

Γυμνάσιο
• Ενίσχυση πληροφορικής
• Πιλοτική εφαρμογή νέων θεματικών
Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από τα 4 στα 7
• Εξ ορθολογισμός των προϋποθέσεων προαγωγής /απόλυσης (10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο)
• Επαναληπτικές εξετάσεις μόνο Σεπτέμβριο

Λύκειο
Θεσμοθέτηση της Τράπεζας θεμάτων, με πρώτη εφαρμογή α ’λυκείου της χρονιάς 2020-2021
• Ενίσχυση πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής
• Έμφαση στην ερευνητική εργασία
• 3 ομάδες προσανατολισμού από 4 που είναι σήμερα. 1) Ανθρωπιστικές σπουδές 2) Θετικές σπουδές και σπουδές υγείας 3) Σπουδές οικονομίας και πληροφορικής
• Αντικατάσταση Κοινωνιολογίας από Λατινικά
Αύξηση γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων
• Ενίσχυση γενικής παιδείας- εισαγωγή «κόντρα μαθημάτων» στη Γ’ Λυκείου
Πανεπιστήμιο
• Ενίσχυση της εξωστρέφειας και ενδυνάμωση του Πανεπιστημίου
• Εξ ορθολογισμός μετεγγραφών
Ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υπογραφή Υπουργού)
Θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ
• Διευκολύνσεις για την προσέλκυση και διαμονή αλλοδαπών φοιτητών
• Θεσμοθέτηση θερινών προγραμμάτων στα ΑΕΙ

Αξιολόγηση
• Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, αρχίζει από τον Σεπτέμβριο
• Θα είναι εσωτερική και εξωτερική από στελέχη εκπαίδευσης και από την ΑΔΙΠΠΔΕ
• Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβριο του 2021

ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου