ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ!
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4, στις 12:00 ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Στηρίζουμε την κινητοποίηση των ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ (τηρώντας
όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας)
H
κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας προχώρησε, υποκριτικά και με ύπουλο τρόπο, στην κατάθεση
του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία στις 22/4/2020, με κλειστά
σχολεία και εν μέσω πανδημίας.
Ένα από τα
πολλά: η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών με μέσο τις πλατφόρμες της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης, που φρόντισε, βέβαια, εσπευσμένα να δημιουργήσει η
Κεραμέως «εθελοντικά» για τις ανάγκες τάχα των μαθητών!
Να αποτρέψουμε
τα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου και των εργασιακών και μορφωτικών
δικαιωμάτων, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν (2013-4), να κρατήσουμε όρθιο το
Δημόσιο Σχολείο και τα κεκτημένα δεκαετιών!
Συντασσόμαστε
σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για
Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Το νέο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών, με τις βασικότερες:
• Νέα προγράμματα σπουδών
• Νέες θεματικές στο υποχρεωτικό
πρόγραμμα
• Ενίσχυση πληροφορικής και ξένων
γλωσσών
• Θεσμοθέτηση
της Τράπεζα Θεμάτων
• Ενίσχυση εκπαιδευτικού έργου με
επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
• Θεσμοθέτηση
24 πρότυπων και 38 πειραματικών σχολείων
• Ρύθμιση για ασφάλεια στο σχολείο, με
την θεσμοθέτηση του Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης
• Νέα προγράμματα σπουδών, με τα
υφιστάμενα προγράμματα σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια να χρονολογούνται
από το 2003 και στο λύκειο από το 1998
• Έμφαση σε καινοτομίες και μεθόδους
διδασκαλίας
• Νέες θεματικές έρχονται πιλοτικά στο
νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο
• Να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια εφαρμόζονται σε 4
πυλώνες: 1) Ζω καλύτερα 2) Φροντίζω το περιβάλλον 3) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
4)Δημιουργώ και καινοτομώ.
Αναλυτικότερα οι βασικότεροι άξονες
στις βαθμίδες εκπαίδευσης:
Νηπιαγωγείο:
• Έμφαση στην πληροφορική και τη φυσική
αγωγή
• Πιλοτική εισαγωγή των Αγγλικών, μέσω
δημιουργικών δραστηριοτήτων
• Πιλοτική εφαρμογή των νέων θεματικών
Γυμνάσιο
• Ενίσχυση πληροφορικής
• Πιλοτική εφαρμογή νέων θεματικών
• Αύξηση
των εξεταζόμενων μαθημάτων από τα 4 στα 7
• Εξ ορθολογισμός των προϋποθέσεων
προαγωγής /απόλυσης (10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο)
• Επαναληπτικές εξετάσεις μόνο
Σεπτέμβριο
Λύκειο
• Θεσμοθέτηση
της Τράπεζας θεμάτων, με πρώτη εφαρμογή α ’λυκείου της χρονιάς 2020-2021
• Ενίσχυση πληροφορικής, ξένων γλωσσών,
κλασικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής
• Έμφαση στην ερευνητική εργασία
• 3 ομάδες προσανατολισμού από 4 που
είναι σήμερα. 1) Ανθρωπιστικές σπουδές 2) Θετικές σπουδές και σπουδές υγείας 3)
Σπουδές οικονομίας και πληροφορικής
• Αντικατάσταση Κοινωνιολογίας από
Λατινικά
• Αύξηση
γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων
• Ενίσχυση γενικής παιδείας- εισαγωγή
«κόντρα μαθημάτων» στη Γ’ Λυκείου
Πανεπιστήμιο
• Ενίσχυση της εξωστρέφειας και
ενδυνάμωση του Πανεπιστημίου
• Εξ ορθολογισμός μετεγγραφών
• Ίδρυση
ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υπογραφή
Υπουργού)
• Θεσμοθέτηση
κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ
• Διευκολύνσεις για την προσέλκυση και
διαμονή αλλοδαπών φοιτητών
• Θεσμοθέτηση θερινών προγραμμάτων στα
ΑΕΙ
Αξιολόγηση
• Αξιολόγηση
σχολικής μονάδας, αρχίζει από τον Σεπτέμβριο
• Θα είναι
εσωτερική και εξωτερική από στελέχη εκπαίδευσης και από την ΑΔΙΠΠΔΕ
• Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
από τον Σεπτέμβριο του 2021
ΠΑΡΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου