Αυτό
σημαίνει ότι α) αποδεχόμαστε
ότι ο χαρακτήρας της τρέχουσας κρίσης
είναι τέτοιος που τα σχολεία πρέπει να
παραμείνουν κλειστά, β) δεν
υπάρχει τίποτα που μπορεί να υποκαταστήσει
τη λειτουργία του Σχολείου. Η υπουργός
Παιδείας έριξε το σύνθημα «το
σχολείο έκλεισε, το μάθημα συνεχίζεται»,
γνωρίζοντας
ότι αυτό το σύνθημα είναι ένας
παραλογισμός με ψυχολογική και
επικοινωνιακή μόνο λειτουργία.
Για μας η παιδαγωγική σχέση δασκάλου
- μαθητή είναι απλά αναντικατάστατη
και αδιαμφισβήτητη, ενώ η φυσική παρουσία
και των δύο αποτελεί την εκ των ων ουκ
άνευ συνθήκη πραγμάτωσης οποιασδήποτε
παιδευτικής διαδικασίας. Το σχολείο
ως ζωντανός οργανισμός έκλεισε στις
10 Μαρτίου. Μέχρι να ανοίξει ξανά, καμία
εξ αποστάσεως υποκριτική, κυβερνητική
έμπνευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει
την εκπαιδευτική πράξη. Απέναντι
σε αυτή την πραγματικότητα η μόνη
ρεαλιστική πρόταση είναι να κλείσει
η διδακτέα ύλη στη μέχρι την αναστολή
της λειτουργίας των σχολείων διδαχθείσα,
οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
να ακυρωθούν, και οι Πανελλαδικές να
πάνε αργότερα με αισθητά μειωμένη
εξεταστέα ύλη.
Όμως,
μέχρι να ανταμώσουμε όλοι
μαζί ξανά, χωρίς
να λείπει κανείς,
μαθητές –
εκπαιδευτικοί – γονείς, σ’ αυτή τη
ζωντανή παιδαγωγική διαδικασία, που
εξασφαλίζει με μοναδικό και αναντικατάστατο
τρόπο το δημόσιο σχολείο, μπορούμε
να κάνουμε ουσιαστικά πράγματα, χωρίς
κανένα συγχωροχάρτι στην Κυβέρνηση και
το Υπουργείο για όλες τις ελλείψεις και
τις στρεβλώσεις που χαρακτηρίζουν το
δημόσιο σχολείο και είναι αποκλειστικά
υπεύθυνοι γι’ αυτές. Εμείς οι εκπαιδευτικοί
μπορούμε:
- Να διαθέσουμε εαυτόν, σε οποιαδήποτε μορφή έκφρασης έμπρακτης αλληλεγγύης προς τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.
- Να διαθέσουμε τις δυνάμεις μας στους συλλόγους και τα σωματεία εργαζομένων στον τομέα της υγείας, σε κοινωνικές δομές, σε πρωτοβουλίες δήμων, ώστε να προσφέρουμε οποιαδήποτε βοήθεια μπορεί να μας ζητηθεί.
- Να διεκδικήσουμε, με άλλες ΕΛΜΕ, με την ΟΛΜΕ, με τους συλλόγους γονέων και τη Συνομοσπονδία Γονέων την απαραίτητη μείωση της ύλης για τις εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου και την προαγωγή όλων των μαθητών των άλλων τάξεων με βάση τους προφορικούς τους βαθμούς.
Το βασικό
ζήτημα δεν είναι η διδακτέα ύλη και τα
ποικίλα φυλλάδια εργασίας, αλλά να
σταθούμε, στο μέτρο του δυνατού, στις
δοκιμαζόμενες οικογένειες των
μαθητών/τριών μας.Να επιδιώξουμε με
τους τρόπους επικοινωνίας που έχουμε
να στηρίξουμε και να παροτρύνουμε τα
παιδιά, ώστε να διατηρήσουν μια στοιχειώδη
επαφή και με εκπαιδευτικές μορφωτικές
δραστηριότητες ευρύτερου χαρακτήρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου