Ο κος Γαβρόγλου
διαβάζει το νόμο, όπως τον βολεύει στην ουσία παρερμηνεύοντάς τον:
Νόμος 1566/
85 άρθρο 13 παρ 8
“Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα.”
Ο Ν. 1566 είναι σαφής , οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο παραμένουν και μετά το διδακτικό τους ωράριο μόνο για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής και σύλλογος διδασκόντων) και υπάρχει για να προστατεύει τους εκπαιδευτικούς από τυχόν παράλογες απαιτήσεις διευθυντών που επιχείρησαν κατά καιρούς να επιβάλουν την υποχρεωτική παρουσία, αφού στην ουσία βάζει ανώτατο όριο τις 30 ώρες την εβδομάδα για παραμονή στο σχολείο
“Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα.”
Ο Ν. 1566 είναι σαφής , οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο παραμένουν και μετά το διδακτικό τους ωράριο μόνο για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής και σύλλογος διδασκόντων) και υπάρχει για να προστατεύει τους εκπαιδευτικούς από τυχόν παράλογες απαιτήσεις διευθυντών που επιχείρησαν κατά καιρούς να επιβάλουν την υποχρεωτική παρουσία, αφού στην ουσία βάζει ανώτατο όριο τις 30 ώρες την εβδομάδα για παραμονή στο σχολείο
Ο κος Γαβρόγλου όμως
μιλάει για την υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο ακόμα και αν δεν έχει ανατεθεί
συγκεκριμένο έργο από τον διευθυντή του σχολείου !!!
Αν όπως ισχυρίζεται ο νόμος ήταν έτσι σε ισχύ από το 1985 τότε γιατί απλά δεν τον εφάρμοζε και έσπευσε να τον συμφωνήσει με τους θεσμούς; Οι νόμοι του κράτους εφαρμόζονται μετά από συμφωνία με τους θεσμούς;
Αν όπως ισχυρίζεται ο νόμος ήταν έτσι σε ισχύ από το 1985 τότε γιατί απλά δεν τον εφάρμοζε και έσπευσε να τον συμφωνήσει με τους θεσμούς; Οι νόμοι του κράτους εφαρμόζονται μετά από συμφωνία με τους θεσμούς;
Ο κος Γαβρόγλου συμφώνησε την παρερμηνεία του νόμου με τους θεσμούς με στόχο:
Να αποδεχτούμε στο μέλλον
την αύξηση του διδακτικού ωραρίου όποτε και αν γίνει για να εξοικονομήσει
εκπαιδευτικό προσωπικού, ικανοποιώντας τους θεσμούς, τον ΟΟΣΑ, τον ΣΕΒ και τους
σχολάρχες. Εξ άλλου υπάρχει και ως δέσμευση του 3ου μνημονίου.
Να φέρουν σε πέρας, τον
υπερβολικό γραφειοκρατικό φόρτο των σχολείων οι
ίδιοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, την προετοιμασία
και οργάνωση των δημιουργικών εργασιών, των θεματικών βδομάδων, των διαδικασιών
αυτοαξιολόγησης, την ανεύρεση «πόρων» στα πλαίσια της
«αυτονομίας», τη συμπλήρωση των κενών που προκύπτουν
κοκ. προκαλώντας ουσιαστικά διεύρυνση του ωραρίου και αντί για αύξηση μείωση
των αποδοχών και τέλος ακύρωση του παιδαγωγικού τους ρόλου.
Η πειθάρχηση και ό έλεγχος των εκπαιδευτικών.
Η παραμονή στο σχολείο θα έχει χαρακτήρα τιμωρίας και όλοι αυτοί, τα κανάλια, ο υπουργός, ο
Κυριάκος, θα δουν «τους τεμπέληδες
εκπαιδευτικούς επιτέλους να δουλεύουν».
Πότε όμως όλοι αυτοί, έχουν
επισκεφτεί την αίθουσα του Συλλόγου καθηγητών (αν υπάρχει κι αυτή ) να
διαπιστώσουν τον συνωστισμό ή την ..μάχη
που δίνουν 25-30 καθηγητές για μια θέση στους 1-2 υπολογιστές, την έλλειψη
γραφείων για τον καθένα και πιθανώς καθισμάτων για όλους;
Πολύ περισσότερο κανείς
τους δεν έχει δει τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται για ώρες στο σπίτι για την
προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης μέρας, την διόρθωση γραπτών εργασιών
των μαθητών , των μαθητών δύο, τριών , τεσσάρων σχολείων , την ενημέρωση-μελέτη
επί του επιστημονικού τους αντικειμένου και των νέων αντικειμένων που θα τους χρεωθούν (πχ ο φιλόλογος που θα
κάνει θρησκευτικά) στα πλαίσια του προγράμματος «Νέο Σχολείο - ο εκπαιδευτικός
λάστιχο» .
Ούτε βέβαια μπορούν να
μετρήσουν την δουλειά του εκπαιδευτικού στην τάξη (σύμφωνα με έρευνα της UNESCO του 2012 ισοδυναμεί με τετραπλάσια εργασία
γραφείου !) καθώς
όταν μπαίνει στην τάξη δε μπορεί να ανασάνει λεπτό στα 27ρια τμήματα
γεμάτα από παιδιά λαβωμένα από την κοινωνική κρίση.
Αν ο υπουργός επιχειρήσει
να επιβάλει την συμφωνία του με τους θεσμούς και θεσπίσει νέο νόμο( οι θεσμοί
θα αποφασίζουν και για τον χρόνο παραμονής μας στην τουαλέτα;;) θα εκτεθεί
πλήρως αφού ισχυρίζεται ότι απλώς
…ισχύει ο νόμος του 1985.
Καλούμε τους συλλόγους
καθηγητών τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν θέση και όλοι μαζί να ματαιώσουμε την
απαράδεκτη αυτή συμφωνία! Καλούμε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φωκίδας να συνεδριάσει άμεσα, να πάρει θέση, να
συγκαλέσει ΓΣ και να ενημέρωση για τις επικείμενες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές.
Είναι όρος ύπαρξης και
αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού. Κάθε προσπάθεια εφαρμογής αυτής της απαράδεκτης
και αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης πρέπει να είναι «αιτία πολέμου»
για τον
κλάδο!
8-12-2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου