Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Έρχονται άσχημες εξελίξεις για τις Φυσικές Επιστήμες


Μείωση 33,33% στο "Νέο" Λύκειο!

Από την συνάντηση του ΙΕΠ με τις Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών και Χημικών:

Στη Β Λυκείου οι ώρες των Φυσικών Επιστημών Γενικής Παιδείας από έξι (6) που είναι σήμερα περιορίζονται σε ένα τετράωρο μάθημα (μείωση 33,33%), το περιεχόμενο του οποίου δεν είναι γνωστό, και για το οποίο δεν δόθηκε καμία διευκρίνιση από τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γ. Κουζέλη στη  τρίωρη συνάντηση με τις Επιστημονικές Ενώσεις  Βιοεπιστημόνων,   Φυσικών, Χημικών, παρουσία του Αντιπροέδρου  του ΙΕΠ κ. Χαραμή και της Συμβούλου του ΙΕΠ για τις ΦΕ,κ.Φέρμελη.
   
Επίσης,   στη Β Λυκείου προβλέπονται 10 μαθήματα εμβάθυνσης, εκ των οποίων τα τρία είναι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΦΥΣΙΚΗ- ΧΗΜΕΙΑ/ΒΙΟΛΟΓΙΑ.  Από τα μαθήματα αυτά ο μαθητής θα επιλέγει ελεύθερα, χωρίς κανένα περιορισμό, επομένως μπορεί να μην διδαχθεί καθόλου Επιστήμες ή Μαθηματικά στην εμβάθυνση της Β Λυκείου αν οι μαθητές δεν επιλέξουν το μάθημα ή δεν είναι αρκετοί για να εγκριθεί τμήμα.

    Oι σχεδιαζόμενες αλλαγές για την Β ΛΥΚΕΙΟΥ με ορίζοντα εφαρμογής τη σχολική χρονιά 2018-2019, επηρεάζουν και το σχεδιασμό όλου του υπόλοιπου εκπαιδευτικού συστήματος, θέση που βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την άποψη των Επιστ. Ενώσεων που θεωρούν ότι οι αλλαγές στο σχολείο πρέπει να διατρέχονται από ενιαία φιλοσοφία σε σχέση με τον πολίτη και τον μελλοντικό επιστήμονα τον οποίο εκπαιδεύει.
    Καμία απάντηση δεν δόθηκε για την ισότιμη μεταχείριση των Επιστημών και το θεωρητικό ή το επιστημολογικό πλαίσιο της ενοποίησης - σαρδελοποίησης Χημείας και Βιολογίας, και στη Β και στη Γ τάξη. Δεν υπήρξε καμία απάντηση επίσης στην παρατήρηση ότι το αν θα γίνει με το προτεινόμενο σύστημα κάποιος γιατρός ή φαρμακοποιός θα το καθορίζει σε ποσοστό 26,67% η ΓΛΩΣΣΑ και 13,33% η Χημεία και 13,33% η Βιολογία.
    Ελκυστικό σχολείο δεν είναι ένα σχολείο υποβαθμισμένης γνώσης που την διδάσκουν αδιαφοροποίητα και επομένως μη ικανοποιητικά, καθηγητές εκτός ειδικότητας,
    Στην Ευρώπη η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών καταλαμβάνει κατά μέσο όρο το 22,00% του ωρολογίου προγράμματος στην υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,  ενώ στην χώρα μας οι Φυσικές Επιστήμες καταλαμβάνουν 13,53% του προγράμματος και το προτεινόμενο σχέδιο για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τείνει να τις συρρικνώσει ακόμη περισσότερο.
     Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδεκτή η ενοποίηση των ειδικοτήτων ΠΕ04  όπως προβλέπεται από το σχέδιο, διότι αυτό θα σημάνει υποβάθμιση των γνωστικών αντικειμένων και περαιτέρω απαξίωση του Λυκείου.    Είναι απαραίτητη η αύξηση των ωρών της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, δίνοντας παράλληλα έμφαση στον πειραματικό τους χαρακτήρα και την εργαστηριακή διδασκαλία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου