Η εισήγηση του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την
παιδαγωγική επάρκεια, έρχεται να διαλύσει τα πτυχία των καθηγητικών σχολών των
Πανεπιστημίων και τα κατοχυρωμένα επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα που
απορρέουν από αυτά. Μάλιστα, δεν αναφέρεται μόνο στους νέους απόφοιτους,
αλλά και στους ήδη εργαζόμενους ή άνεργους εκπαιδευτικούς σε δημόσια και
ιδιωτική εκπαίδευση, αναπληρωτές ή μόνιμους, καθώς συνδυάζεται με τις δηλώσεις
Γαβρόγλου για αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης αλλά και το πόρισμα Λιάκου για το
ότι «όλοι τα διδάσκουν όλα». Η διάλυση
των πτυχίων και η κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων θα διαιωνίσει την
αδιοριστία, καθώς δικαιολογεί την μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών, κρίνοντας
όλους τους απόφοιτους ως μη καταρτισμένους.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Αλλάζουν πολλά
πράγματα σε σχέση με τον διορισμό των εκπαιδευτικών. Το πιστοποιητικό
παιδαγωγικής επάρκειας θεωρείται όρος για συμμετοχή στον ΑΣΕΠ (όποτε και αν
γίνει). Ουσιαστικά καταργείται το επαγγελματικό δικαίωμα όλων των αποφοίτων και
ήδη εργαζομένων που θα χρειαστεί να ξαναγυρίσουν στα έδρανα και να αποκτήσουν
ξανά πιστοποίηση πέρα από το πτυχίο τους για να διδάξουν οπουδήποτε, ενώ το
κάνουν ήδη χρόνια στηρίζοντας τη δημόσια εκπαίδευση σε κάθε σημείο της χώρας.
2. Θεωρείται όρος
για εργασία σε ιδιωτικούς φορείς, δηλαδή φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία. Οι
φορείς αυτοί που λειτουργούν με όρους ελεύθερης αγοράς, έχουν ήδη καταργήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των
πτυχίων καθώς τοποθετούν τεράστια αξιολογικά κριτήρια για την πρόσληψη σε αυτά
(εξετάσεις πιστοποίησης επιστημονικής γνώσης, σεμινάρια, εξειδικεύσεις,
μεταπτυχιακά) και το πιστοποιητικό έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα.
Επομένως με το πτυχίο καθηγητικής σχολής δεν μπορείς να δουλέψεις
πουθενά!
3. Το πτυχίο δεν
κατοχυρώνει επαγγελματικό δικαίωμα, αλλά δημιουργείται ένας μεταπτυχιακός
μηχανισμός πιστοποίησης με δίδακτρα!!! όπως ισχύει ήδη στους Τ.Ε. στην ΑΣΠΑΙΤΕ για
την απόκτηση διδακτικής επάρκειας, χωρίς τη δυνατότητα να έχουν όλοι πρόσβαση
σε αυτόν (προτεραιότητα- επιλογή).Επομένως,
πιστοποιητικό δεν μπορούν να αποκτήσουν όλοι, αλλά όσοι προλάβουν ή μπορέσουν
να θυσιάσουν το μισθό τους για την απόκτηση του. Συνεπώς, μπαίνουν έντονοι
φραγμοί και δημιουργείται ένας άκρατος ανταγωνισμός ανάμεσα στους
εκπαιδευτικούς.
4. Απαιτείται όχι
μόνο επιστημονική γνώση του πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά "εφάμιλλη
ικανότητα διδασκαλίας" όλων των συναφών επιστημονικών πεδίων. ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ
ειδικοτήτων λοιπόν! Ενοποιούνται ολόκληρα αντικείμενα προκειμένου να
λειτουργούμε με ό,τι έχουμε. Άρα, θα έχουμε
εκπαιδευτικό φυσικών επιστημών με πιστοποιητικό παιδαγωγικής και
διδακτικής επάρκειας
(όπου μπορεί να είναι γεωλόγος και να κάνει και φυσική και χημεία και
βιολογία), δεν θα έχουμε ιστορικό αλλά εκπαιδευτικό κοινωνικών επιστημών( ο
κοινωνιολόγος, ο οικονομολόγος ο πολιτικών επιστημών θα γίνει και Θεολόγος!!!)
Επίσης οι τέχνες όλες μαζί ένα πράγμα: Θα ζωγραφίζεις, θα τραγουδάς κλπ. Αυτό βέβαια
σε συνάρτηση με την τροποποίηση
των αναθέσεων, 1η, 2η, 3η…. 100η ανάθεση. Σε πλήρη σύμπλευση με τις
ομαδοποιήσεις μαθημάτων στο νέο Λύκειο. Θέλουν έναν εκπαιδευτικό «πολυεργαλείο» που τα
κάνει όλα.
5. Φυσικά για όλα
αυτά οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται! Προβλέπεται εφαρμογή του ν. 3848/10
(Νόμος Διαμαντοπούλου) με μέντορα και αξιολόγηση στον πρώτο χρόνο εισαγωγικής
επιμόρφωσης και φυσικά εξετάσεις για πιστοποιητικό διδακτικής επάρκειας.
6. Ταυτόχρονα,
προβλέπει λιγότερο ωράριο -το
τυράκι στη φάκα- για
τους νέους άπειρους εκπαιδευτικούς που θα βρίσκονται υπό συνεχή επίβλεψη και
αξιολόγηση και περισσότερο για τους μόνιμους.
7. Το ΙΕΠ,
παρεμβαίνει ανοιχτά στα Προγράμματα Σπουδών των πανεπιστημίων αφού θα
εισηγείται τι θα περιλαμβάνονται ως μαθήματα προκειμένου να πάρουν το περίφημο
πιστοποιητικό και εισάγει και την
πρακτική άσκηση δηλ. τη δική μας μορφή μαθητείας.
8. Υποτάσσει πλήρως
την παιδαγωγική επιστήμη στην fast-track
διαδικασία κατάρτισης και
προσαρμογής στα Προγράμματα Σπουδών
του σχολείου του ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-Ε.Ε. Έτσι στα προτεινόμενα μαθήματα δεν
υπάρχει πουθενά παιδαγωγική ή θεωρίες αγωγής. "Ξαναγράφουν" τις επιστήμες,
αφού κοινωνιολογία πάει μαζί με ψυχολογία της εφηβείας. Τα πτυχία εκμηδενίζονται. Oι σχολές που κατευθύνονται
προς την εκπαίδευση, θα δίνουν πτυχία από εδώ και εμπρός μόνο χόμπι που δεν
πρέπει να έχει άμεση σχέση με το επάγγελμα. Σχολές όπως οι φιλοσοφικές τινάζονται στον αέρα.
Οι οικογένειες ξοδεύονται (όσες
ακόμα έχουν τη δυνατότητα) να σπουδάσουν
τα παιδιά τους για να αποκτήσουν ένα
πτυχίο. Τα τελευταία χρόνια οι σπουδές
παρατείνονται, άρα μαζί και τα έξοδα τους, για μεταπτυχιακά και
για διδακτορικά που είναι πανάκριβα και πλέον κρίνονται απαραίτητα
(προσοντολόγιο) για επαγγελματική
σταδιοδρομία(είναι άραγε;). Σε όλη αυτή τη προσπάθεια, έρχεται το Υπουργείο για να προσθέσει σε
όλους μας και επιπλέον χρήματα και χρόνο δημιουργώντας άλλη μια κερδοφόρα
επιχείρηση- απόκτηση διδακτικής επάρκειας- παρατείνοντας την ανεργία-αδιοριστία των νέων και
αναιρώντας τη μέχρι τώρα ικανότητα των ήδη διορισμένων εκπαιδευτικών.
Αυτό είναι απαράδεκτο τη στιγμή
που η ουσιαστική δωρεάν διδακτική
επάρκεια και παιδαγωγική επιμόρφωση μπορεί να προστεθεί μέσα στις σπουδές και να είναι προαιρετική μιας και όλοι δεν ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση.
Καλή και απαραίτητη η θεωρία της παιδαγωγικής, αλλά με
ποιά βιβλία, σε τι τμήματα, τι αναλυτικό
πρόγραμμα, ποια υλικοτεχνική υποδομή, τι
στόχους εκπαίδευσης και φυσικά, σε ποια κοινωνική, μορφωτική και εργασιακή κατάσταση
μαθητών, εκπαιδευτικών ,γονιών ;;;
Αν κόπτεται το Υπουργείο για την Παιδαγωγική Επάρκεια, να
κάνει πρώτα μόνιμους διορισμούς, να
καλύψει όλα τα κενά και μετά τον διορισμό, με άδεια και πλήρη οικονομικά,
ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, να μας επιμορφώσει σε ωράριο ανάλογο του εργασιακού
και από κρατικούς φορείς-πανεπιστήμια ανά την Ελλάδα.
Απέναντι σε αυτή την επίθεση στα
πτυχία και τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά μας δικαιώματα, εκπαιδευτικοί
αδιόριστοι και μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, φοιτητές και νέοι απόφοιτοι
να παλέψουμε ώστε να μην ψηφιστεί η συγκεκριμένη πρόταση και να υπερασπιστούμε
το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Απαιτούμε :
- Όλα τα
επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.
- Εμπλουτισμός των μαθημάτων των
καθηγητικών σχολών με μαθήματα παιδαγωγικής, γενικής & ειδικής
διδακτικής κλπ.
- Ουσιαστική επιμόρφωση των
νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που θα διορίζονται έγκαιρα (Άνοιξη κάθε έτους)
με βάση το πτυχίο και τον συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας τους στους
αναπληρωτές.
- Περιοδική, ετήσια επιστημονική
επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με εκπαιδευτική άδεια και μισθό.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
στα δεκάδες χιλιάδες κενά στα σχολεία
και σε εκείνα που θα προκύψουν από την ικανοποίηση βασικών
διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος ( μείωση του αριθμού των παιδιών
στο τμήμα, στην ομάδα προσανατολισμού, στην ξένη γλώσσα, στο εργαστήριο, στην ειδικότητα, λειτουργία των
ολιγομελών τμημάτων στην ΤΕΕ, , διδασκαλία χωρίς περιορισμούς επιλογών των
ξένων γλωσσών, ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης για πρόσφυγες σύνταξη στα 30 χρόνια, επαναφορά
ωραρίου, ενισχυτική διδασκαλία, ετήσια επιμόρφωση κλπ).
- Όχι στην ελαστική εργασία. Μόνιμη και
σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη μισθό και
εργασιακά δικαιώματα.
16/10/2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου