Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Πόσο "δημιουργικοί" μπορείτε να γίνετε στο Νέο Λύκειο;

Οι Δημιουργικές Εργασίες στο πλαίσιο του «Νέου Λυκείου»
και τα Επιμορφωτικά Σεμινάρια του Σεπτεμβρίου
Συνάδελφοι,
 Με έλλειμμα ενημέρωσης των σχολείων και προχειρότητα στην προετοιμασία, το Υπουργείο μας καλεί σε σεμινάρια, με ευθύνη των ΠΕΚ, από 4/9/17, μέσω πρόσκλησης που κοινοποιήθηκε την πρώτη μέρα (!) ανάληψης υπηρεσίας στα σχολεία.
Το θέμα της επιμόρφωσης είναι οι δημιουργικές εργασίες στο Λύκειο και γίνεται σε δύο φάσεις μέσα στο Σεπτέμβρη, μία μέρα η καθεμιά. Αυτό δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα του κλάδου μας για ουσιαστική επιμόρφωση, η οποία να εστιάζει στο περιεχόμενο των επιστημονικών αντικειμένων. Αντίθετα, το Υπουργείο ενδιαφέρεται για την επικέντρωση στην πληροφορία και τη μεθοδολογία, γιατί είναι εναρμονισμένο στις οδηγίες του ΟΟΣΑ .

Η κυβέρνηση επιδιώκει να ενσωματώσει τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών, ώστε να δημιουργήσει όρους «τετελεσμένου» για την επιβολή του «Νέου Λυκείου».
Απ’ την περσινή σχολική χρονιά είχαμε καταγγείλει  την πραγματοποίηση του θεσμού των Δημιουργικών Εργασιών, καθώς αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ευέλικτου ωρολογίου προγράμματος στο «Νέο Λύκειο» που ακυρώνει θεμελιώδεις μορφωτικές κατακτήσεις για την αξία της γνώσης σε βασικούς γνωστικούς τομείς και εξαρθρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου
Αποτέλεσμα εικόνας για δημιουργικες εργασιες
                                                                                                                                           
Ως διαδικασία δεν προάγει ούτε τη μαθητική δημιουργία ούτε το ερευνητικό πνεύμα των μαθητών. Όχι μόνο γιατί δημιουργικότητα και ερευνητικό πνεύμα έχουν εκπνεύσει στην αίθουσα των πολλών μαθητών και των απόντων εποπτικών μέσων και εργαλείων. Έχουν πολτοποιηθεί ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την αποστήθιση. Έχουν κακοποιηθεί από την έλλειψη βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, προσωπικού και αναλώσιμων. Και έχουν δεχθεί τη χαριστική βολή από τη θέσπιση της γνώσης ως
δεξιότητες – ντελίβερυ, με καθηγητές να τις μεταφέρουν διαμοιραζόμενοι σε 3 έως 5 σχολεία ή με ελαστική εργασία. Αλλά  και γιατί εξ αρχής αυτές οι «εργασίες» αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα αφού καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  προς όφελος της τυποποιημένης  διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου». 
Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται επιπλέον  γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας  περιφέρονται  σε πάνω από 3 σχολεία και ο σταθερός αριθμός καθηγητών στο κάθε σχολείο  που θα επωμισθεί αυτή τη διαδικασία οργάνωσης και διεκπεραίωσης των «Δημιουργικών Εργασιών»  θα είναι ακόμη μικρότερος από άλλες χρονιές. Αυτή η παρωδία «Δημιουργικής Εργασίας»  αποτελεί στην ουσία αύξηση του διδακτικού ωραρίου και απλήρωτη εργασία  των εκπαιδευτικών, αφού όλη η προετοιμασία της θα γίνεται εκτός του διδακτικού ωραρίου.
        Όμως το κυριότερο είναι ότι μέσα και από τις «Δημιουργικές Εργασίες» προετοιμάζεται το έδαφος για την εμπέδωση και υλοποίηση των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων  που αφορούν το νέο Λύκειο, όπως φαίνεται να διαμορφώνεται  με τις  ανακοινώσεις του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης.
 Στο νέο Λύκειο,
που το ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα καταργεί τα περισσότερα μαθήματα και  περιλαμβάνει 5-6 βασικά  και όλα τα υπόλοιπα   επιλογής ( αν οι μαθητές τα επιλέξουν),
που κόπτεται για την ελάφρυνση του φορτωμένου προγράμματος των μαθητών και το μόνο που καταφέρνει με τόσες μειώσεις μαθημάτων είναι να εξοικονομήσει 1 ολόκληρη ώρα στη Β΄ και 3 στη Γ΄ Λυκείου (και αν ισχύσει και αυτό)
που οι ενοποιημένες ειδικότητες (πχ ΠΕ04 ) και οι πολλές αναθέσεις θα οδηγούν στην ανθρωποφαγία για το ποιος θα διδάξει και τι,
που καταργεί μεν τις γνωστές πανελλήνιες, αλλά γεμίζει με πολλαπλές ενδοσχολικές εξετάσεις-διαγωνίσματα μέσω  της αμαρτωλής τράπεζας θεμάτων. Και η παραπαιδεία καλά κρατεί!  
που  στη Γ’ τάξη η εκπόνηση εργασίας «για κάθε μάθημα εντός του σχολείου υπό την καθοδήγηση και την επίβλεψη του/της εκπαιδευτικού του μαθήματος κατατίθεται σε ειδική πλατφόρμα όπου ελέγχεται για την περίπτωση αντιγραφής και  βαθμολογείται ανώνυμα από αξιολογητές ειδικού μητρώου»(;;;)
 Στην ουσία αυτή η διαδικασία, που έχει όλα τα στοιχεία της «αντικειμενικότητας» κατά ΟΟΣΑ και υπολογίζεται στην απόκτηση απολυτηρίου και κατ’ επέκταση και στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί και ως  μηχανισμός κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.
Εξ άλλου πολλοί από τους συμμετέχοντες στα σεμινάρια δεν θα φθάσουν ποτέ να οργανώσουν τις Δ.Ε. γιατί απλούστατα το μάθημα τους καταργείται σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο για το νέο Λύκειο!

Μεθοδικά, οι «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο προλειαίνουν  το έδαφος για να περάσουν  στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και την καθημερινή πρακτική των σχολείων πλευρές της αντιδραστικής μεταρρύθμισης που ετοιμάζει η κυβέρνηση για ένα αριστοκρατικό λύκειο για λίγους, που θα αξιολογείται με «αντικειμενικό» τρόπο μέσα απ’ τις επιδόσεις των μαθητών του μέσα  από εθνικού τύπου διαδικασίες και εξετάσεις,  στο πλαίσια και των υποδείξεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.
Τα ταχύρρυθμα σεμινάρια της δήθεν «επιμόρφωσης»(!) που οργανώνουν είναι σεμινάρια για ιδεολογική χειραγώγηση, πειθάρχηση και νομιμοποίηση από τους εκπαιδευτικούς της νέας θεσμικής επέλασης με τη  θέσπιση ενός «Νέου Λυκείου» για λίγους, που θα μπορούν να ανταποκριθούν στον εξεταστικό μαραθώνιο και να αποσπάσουν τον τίτλο του «εθνικού απολυτηρίου».
Ενός Λυκείου, που με την κατάργηση του ενιαίου προγράμματος σπουδών, θα οδηγήσει σε ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση ων σχολείων.
Ενός Λυκείου που θα διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, θα αυξήσει τα πλεονάσματα, θα παγιώσει την αδιοριστία και θα ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Που είναι η ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα που τόσα χρόνια ο κλάδος μας ζητάει να έχει, ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις σημερινές ανάγκες των μαθητών μας ;

 Γνωρίζουμε ότι την περσινή χρονιά μεγάλο τμήμα του κλάδου αντιστάθηκε στην εφαρμογή των «δημιουργικών εργασιών». Η μη συμμετοχή στα «σεμινάρια» δεν συνιστά άρνηση εκπαιδευτικού έργου. Θεσμική υποχρέωσή μας είναι η παρουσία μας στο σχολείο. Με την απόφαση της ΕΛΜΕ Φωκίδας από την περσινή χρονιά για τη μη συμμετοχή στις δημιουργικές εργασίες καλύπτονται συνδικαλιστικά όσοι συνάδελφοι δεν μετάσχουν στα «σεμινάρια».
Δε θα γίνουμε διεκπεραιωτές ποσοτικών αξιολογικών δεδομένων, αλλοιώνοντας τον παιδαγωγικό ρόλο μας.
*       Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν 12χρονο Σχολείο  που υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών.
*       Αγωνιζόμαστε για σχολείο ολοκληρωμένης και καθολικής γνώσης για όλα τα παιδιά,  εκπαιδευτικούς με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κόντρα στην ευέλικτη και ελαστική εργασία. 20 παιδιά στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια.
*       Απαιτούμε να δοθεί τώρα γενναία χρηματοδότηση των σχολείων και να εξοπλιστούν με την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Να λειτουργήσει άμεσα και να επεκταθεί ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών.
*       Διεκδικούμε την ετήσια και περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
*       Ειδικά για τις δημιουργικές εργασίες πρέπει να γίνει ολοκληρωμένος σχεδιασμός με συγκεκριμένη στοχοθεσία που να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών και να έχει ως κατεύθυνση τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε συνθήκες παιδαγωγικής ελευθερίας. Να μη βαθμολογούνται και να μη συνδέονται με ποσοτικά κριτήρια επίδοσης των μαθητών, ώστε να αμβλύνουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Με σκληρούς αγώνες καθυστερήσαμε και ανατρέψαμε μέτρα όπως η αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες. Να ορθώσουμε πάλι ανάστημα. Να πιάσουμε ξανά το νήμα των αγώνων. Δεν αποδεχόμαστε το μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τους μαθητές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου