Ο «εσωτερικός κανονισμός» και τα «εργαστήρια
δεξιοτήτων» αποτελούν ξεκάθαρα εργαλεία για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών/ μαθητών.
Εντάσσονται στα πλαίσια των ν. 4692/2020 και 4823/2021, καθώς και στην Υ.Α Αριθμ. 108906/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων:
Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί
και οι σύλλογοι διδασκόντων να επιλέξουν
τα εργαστήρια δεξιοτήτων ΜΟΝΟ προκειμένου να καλύψουν το ωράριό τους. Να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση
στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην
προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των
μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την
αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας. Να
μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους,
γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των
σχολικών μονάδων, να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την
εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, αστυνομία, αθλητικές ομάδες κ.λπ.
που θα παράγουν εκπαιδευτικό υλικό. Οι
συνάδελφοι να συμπληρώσουν μόνο το ωράριό τους και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις
διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν. Η εφαρμογή των
εργαστηρίων δεξιοτήτων, που περιλαμβάνει την αναμόρφωση – τροποποίηση των
Αναλυτικών Προγραμμάτων όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης, οδηγεί στον
εξοβελισμό της στέρεης και ολοκληρωμένης γνώσης και στην αντικατάστασή της με
εφήμερες δεξιότητες- αποσπασματικές γνώσεις χωρίς συνοχή, που δεν καλλιεργούν την πολύπλευρη προσωπικότητα
του μαθητή και την κριτική σκέψη αλλά σύμφωνα με όσα δήλωσε η Ν. Κεραμέως, οι «Ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες στο σχολείο από το νηπιαγωγείο»
οδηγούν στην «Καλύτερη
διασύνδεση του εκπαιδευτικού προγράμματος με την αγορά εργασίας» άρα στο
άνοιγμα του δρόμου για άμεση πρόσβαση των επιχειρήσεων στο σχολείο. Σχετίζονται
άμεσα με το τι και το πώς μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, τι άνθρωπο, τι
εργαζόμενο πρέπει να βγάλει το σχολείο, ώστε να είναι φτηνός, πειθαρχημένος,
αποδοτικός και εκμεταλλεύσιμος.
Σχετικά με τον εσωτερικό
κανονισμό:
Δεν καταθέτουμε
εσωτερικό κανονισμό προς έγκριση σε δήμο, συλλόγους γονέων, συντονιστές. Λειτουργούμε
με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουμε αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων
για τα ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητα.
Ο Ε.Κ. δεν είναι μια τυπική υποχρέωση αλλά α) εντάσσεται στον ν. 4692/2 και έχει άμεση σχέση με την
αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών
(δείκτες – άξονες αποτίμησης) β) η εμπλοκή Δήμου- Γονέων προετοιμάζει το έδαφος
για την αυτονόμηση των σχολείων γ) το
υπουργείο, για όσα γίνονται στο σχολείο, μεταβιβάζει με τον ε.κ τις ευθύνες του στο μαθητή, τον εκπαιδευτικό, τον
γονέα. Ο
Ε.Κ. που προτείνεται από το ΙΕΠ είναι
ένας κατάλογος με όρους-κανόνες-υποχρεώσεις-ευθύνες –τιμωρίες.
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ
ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ- ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου