“Αφού σε σπρώξανε πρώτα στην ανεργία,
τώρα σου
αλλάζουν τη δουλειά με τη δουλεία
Και θα
δουλεύεις 6 και 7 ημέρες,
θα ‘ναι
ίδιες οι Κυριακές με τις Δευτέρες
Και για
χαλκά σου ‘χουν περάσει το μισθό σου,
αρκούδα
για τα 500 ευρώ σου”
Την Τρίτη απολύονται μόνο μερικοί 3μηνίτες εκπαιδευτικοί ή μήπως για όλους
μας… βαράνε οι καμπάνες;
Ποιοι θα είναι οι “τυχεροί” που θα μείνουν στην δουλειά και ποιοι αντί
για διακοπές Πάσχα θα βγουν στην ανεργία; Οι τοπικοί Διευθυντές ΔΕ “θα
αποφασίσουν αν υφίσταται ο λόγος για τον οποίο έγινε η πρόσληψη” σαν να είναι η εκπαίδευση ιδιωτική επιχείρηση και αυτοί τα αφεντικά.
Μήπως
δεν γνωρίζει το Υπουργείο τα κενά που υπάρχουν ή μήπως δεν προσλήφθηκαν
3μηνιτες για όλων των ειδών τα κενά και όχι μόνο για αυτά από άδειες ειδικού
σκοπού όπως διαλαλούσε η Κεραμέως;
Άρση της μονιμότητας των
εκπαιδευτικών!
Στη νέα
του Έκθεση «Going for Growth 2021» για
την αντιμετώπιση υποτίθεται της κρίσης του κορωνοϊού ο ΟΟΣΑ προτείνει για την
εκπαίδευση μεταξύ άλλων την «σταδιακή
μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών σε
μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητα
τους» … αξιολόγηση!
Είμαστε κόστος για τα ταμεία τους!
Στην
έκθεση του ΟΟΣΑ «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» το ζήτημα
των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει κεντρική
θέση: «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων
ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η
εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (…) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,
κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια
επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».
Ο ΟΟΣΑ είναι σαφής στην κυνικότητά του: «Οι ελληνικές αρχές
πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι
οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες (όπως 3μηνίτες,
άρση μονιμότητας).
Τέλος και η δωρεάν διανομή βιβλίων!
Στη «συνάντηση εργασίας» υπ. Κεραμέως, υφυπ. Μακρή και Αντωνίου, Πρόεδρος
ΙΕΠ (Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής) το βρήκαν:
«Η κατάργηση
του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου συνάδει πλήρως με τη
φιλοσοφία των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί
με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές». Σαφώς μας λένε ότι τα σχολικά βιβλία είναι περιττό να
διανέμονται στους μαθητές γιατί στο νέο «ψηφιακό σχολείο»… «Όλα τα βιβλία θα είναι
διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή…» και τη δαπάνη της αγοράς βιβλίων αργά ή
γρήγορα θα αναλάβουν οι γονείς.
Έτσι τα σχολικά βιβλία, ανεξάρτητα από τις ενστάσεις για το περιεχόμενο
και την ποιότητά τους, υποβαθμίζονται. Διασπάται ο ενιαίος χαρακτήρας των
προγραμμάτων σπουδών, που δεν προβλέπουν τη συγγραφή και τη διανομή των ίδιων
σχολικών βιβλίων για όλους, ανοίγοντας τον δρόμο για διαφοροποιημένα σχολεία,
ανοικτά και ευέλικτα στις ορέξεις της αγοράς.
Σχολείο φτηνό όπου η «γνώση» από κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται σε
εμπόρευμα.
Σ’ αυτό το σχολείο οι νέες τεχνολογίες εμφανίζονται ως
πανάκεια, ως το μαγικό ραβδί που λύνει όλα τα προβλήματα και αυτό είναι φανερό
από την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης!
Η δουλειά απελευθερώνει
με το νομοσχέδιο του μεσαίωνα που καταργεί
το 8ωρο εργασίας, φέρνει τα 10ωρα με επιπλέον απλήρωτες υπερωρίες, χωρίς
ελεύθερο χρόνο -τον ελεύθερο χρόνο που στοχοποιήθηκε
στην πανδημία (τηλεκπαίδευση) προσπαθώντας να μας πείσουν ότι θα ζούμε για να
δουλεύουμε- η Κυριακή να είναι σαν μια Τρίτη “εργασία και χαρά”, αλλαγές στο συνδικαλιστικό νόμο,
με την εισαγωγή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τη λήψη αποφάσεων (πχ για απεργία)
με ασφυκτικό έλεγχο στα σωματεία. Να μην
μπορούμε να αντιδράσουμε, να διαδηλώσουμε, να απεργήσουμε και να διωκόμαστε αν
τολμήσουμε να αντιμιλήσουμε. Και τι; Οι εκπαιδευτικοί θα δουλεύουν μόνο 18-20
ώρες την εβδομάδα;
Και όλα αυτά αφού ανοίξαμε για να
κλείσουμε. Πειραματόζωα με self test για 10 μέρες. Λουκέτο σε 80 και πλέον σχολεία και τμήματα λόγω κρουσμάτων
κορωνοϊού σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό σε διάφορες περιοχές
της Ελλάδας. Ωστόσο κυβέρνηση και
υπουργείο Παιδείας αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα
εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.
Μήπως λοιπόν δεν
απολύονται απλά μερικοί από τους “τρίμηνους” συναδέλφους μας, αλλά κρίνεται το
μέλλον όλων μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου