Αφού αναμείναμε τη β΄ φάση αναπληρωτών…. και το ΕΣΠΑ που
τελειώνει!
ΣΤΗ ΔΔΕ ΦΩΚΙΔΑΣ:
Συνολικά 48 ΚΕΝΑ
περίμεναν τη Β΄φάση ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ και 984 ώρες
μαθημάτων χάνονταν (67 στην Ειδική Αγωγή και 359 Μουσικής) χωρίς να έχουν
υπολογιστεί οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας.
Με
την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης προσλήφθηκαν στη ΔΔΕ Φωκίδας μόνο 21
συνάδελφοι αναπληρωτές (μια συνάδελφος
δεν αποδέχθηκε και μια βρίσκεται
σε άδεια λόγω εγκυμοσύνης).
Από αυτούς : *
οι 11 είναι γενικής παιδείας – τέσσερις ΠΕ02, δυο ΠΕ03, δυο ΠΕ04.01
&02,
ένας ΠΕ78, ένας ΠΕ80 και ένας ΠΕ86 και
* οι
8 είναι μουσικών ειδικοτήτων
Τέταρτη εβδομάδα μαθημάτων και οι χαμένες ώρες
διδασκαλίας είναι πλέον ο κανόνας που οι κυβερνήσεις δεν τον παραβιάζουν ποτέ.
Για μια ακόμη χρονιά, δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένας διορισμός, παρά τις
αλλεπάλληλες δηλώσεις της προηγούμενης, αλλά και της σημερινής πολιτικής ηγεσίας,
ενώ οι προσλήψεις σε αναπληρωτές δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά στα
σχολεία και διαμορφώνουν μια δραματική κατάσταση στη λειτουργία τους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από ΠΔΕ
και ΔΙΔΕ χώρας, είχαμε 3800 κενά
γενικής στην Β/θμια, χωρίς Μουσικά,
ΣΜΕΑΕ κλπ. Μετά τις 2014 προσλήψεις
της β' φάσης παραμένουν 1786 κενά μόνο γενικής, τα οποία βέβαια είναι
συνήθως λιγότερα από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. 6.381 αναπληρωτές - σε σύνολο 9.578 πέρυσι, κλήθηκαν ξανά να αναπληρώσουν τον εαυτό τους
στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιβεβαιώνουν με απροκάλυπτο τρόπο τη βαθιά
αντιλαϊκή πολιτική και της Νέας Δημοκρατίας στο δρόμο της «μεταμνημονιακής»
βαρβαρότητας που της έστρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Στη ΔΔΕ Φωκίδας προσλήφτηκαν μέχρι τώρα, 45 συνάδελφοι αναπληρωτές (63.38% των
περσινών προσλήψεων), οι 8 στην Ειδική Αγωγή
(ειδικό σχολείο, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), όταν την περσινή χρονιά είχαν προσληφθεί
συνολικά 71 αναπληρωτές, οι οποίοι ήταν περίπου
το 1/3 σε σχέση με τους μόνιμους
εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη ΔΔΕ Φωκίδας (η ελαστική εργασία αναπληρώνει τη μόνιμη).
Αναλυτικά τα κενά για κάθε ειδικότητα που η ΔΔΕ μας
δημοσιοποίησε πριν και μετά τη Β΄ φάση
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
|
ΑΡΙΘΜ. ΕΚΠ/ΚΩΝ
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ
|
ΗΡΘΑΝ με τη Β΄φαση
|
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
|
5
|
103
|
4
|
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
|
3
|
66
|
2
|
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΩΝ
|
2
|
44
|
1
|
ΠΕ04.02 ΧΗΝΙΚΩΝ
|
2
|
43
|
2
|
ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΩΝ
|
2
|
42
|
|
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΩΝ
|
1
|
22
|
|
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ
|
1
|
22
|
|
ΠΕΟ8 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
|
1
|
20
|
|
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ
|
1
|
20
|
1
|
ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΩΝ
|
2
|
31
|
|
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ
|
2
|
45
|
1
|
ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ
|
1
|
19
|
|
Ε84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
|
1
|
19
|
|
ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
|
1
|
18
|
1
|
ΠΕ87 ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
|
1
|
12
|
|
ΠΕ88 ΓΕΩΠΟΝΩΝ
|
1
|
22
|
|
ΣΜΕΑΕ
& Τ.Ε
|
|
|
|
ΠΕ02.50 ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
|
1
|
12+
|
|
ΠΕ03.50 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
|
1
|
23
|
|
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
|
1
|
12
|
|
ΠΕ11.50 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
|
1
|
10
|
|
ΠΕ88.02 ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΕΑΕ
|
1
|
10
|
|
ΜΟΥΣΙΚΩΝ
ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕ79.01
|
|
|
|
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
|
2
|
46
|
2
|
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
|
1
|
22
|
1
|
ΠΙΑΝΟ
|
4
|
92
|
2
|
ΤΑΜΠΟΥΡΑΣ
|
3
|
69
|
|
ΒΙΟΛΙ
|
1
|
23
|
1
|
ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ
|
1
|
23
|
1
|
ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ
|
1
|
23
|
1
|
ΚΡΟΥΣΤΑ
|
1
|
15
|
|
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΛΑΡΙΝΟ
|
1
|
23
|
|
ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ
|
1
|
23
|
|
Ενημέρωση ΠΥΣΔΕ
Για μία ακόμα φορά οι υπηρεσιακές μεταβολές έγιναν, με τις γνωστές πλέον
συνοπτικές διαδικασίες, μέσα στο καλοκαίρι (Ιούλιο- Αύγουστο), πάγια ταχτική
των υπουργείων Παιδείας, όταν τα σχολεία είναι κλειστά, οι εκπαιδευτικοί
βρίσκονται στην συνταγματικά κατοχυρωμένη άδειά τους και κανένας δεν «παίρνει
μυρωδιά» τι και πότε γίνεται. Έτσι και φέτος κενά-πλεονάσματα- υπεραριθμίες
–οργανικές και στη συνέχεια τοποθετήσεις, έγιναν καλοκαιρινή υπόθεση
ΔΔΕ-διευθυντών και φυσικά πλήρως εναρμονισμένα
στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της αδιοριστίας και της «εξοικονόμησης»
προσωπικού.
Αρχικά, με τα
στοιχεία που έδωσαν οι Δ/ντές χωρίς συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων,
κρίθηκαν από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, υπεράριθμοι
47 συνάδελφοι. Στη συνέχεια, με βάση τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές
Γαβρόγλου για την Γ΄Λυκείου, επαναϋπολογίστηκαν οι υπεραριθμίες και
κρίθηκαν αυτή τη φορά υπεράριθμοι 33
συνάδελφοι. Καταψηφίσαμε και στις
δυο περιπτώσεις τους πίνακες υπεραρίθμων, όπως προτάθηκαν από το Διευθυντή
Εκπ/σης και πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ.
Αρνούμαστε
κατηγορηματικά τα κενά και οι πλεονάζοντες να μην προσδιορίζονται από τους
συλλόγους διδασκόντων, αλλά μόνο από τους Διευθυντές των σχολείων και να
υπολογίζονται στη
βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών
στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων,
ολιγομελή, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
Θέση μας είναι οι
υπεράριθμοι να κρίνονται στις 10 ώρες. Πιο συγκεκριμένα: ο υπολογισμός τους γίνεται μόνο με τις Α΄ αναθέσεις μαθημάτων και
όχι και με τις Β΄ αναθέσεις, το διδακτικό κενό δίνεται στις 12 ώρες, αντί στις
10 ώρες - αφού 20 είναι ο μέσος όρος του ωραρίου διδασκαλίας - και υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάποιος όταν δεν
συμπληρώνει 12 ώρες μόνο με μαθήματα Α΄ ανάθεσης, αντί όταν του υπολείπονται 12
και περισσότερες ώρες για να συμπληρώσει ωράριο.
Δόθηκαν οι οργανικές:
(1)
ΠΕ 03 στο Γυμνάσιο Άμφισσας (συνταξιοδότηση)
(1) ΠΕ 06
στο ΕΠΑΛ Άμφισσας (μετάταξη)
(1)
ΠΕ 11 στο Λύκειο Άμφισσας
(συνταξιοδότηση)
Καθώς επίσης και τρεις (3)
οργανικές
(2)
ΠΕ03 στο Γυμνάσιο Δεσφίνας και Ερατεινής
(1) ΠΕ 87 στο ΕΠΑΛ Άμφισσας οι οποίες όμως δεν καλύφθηκαν γιατί δεν υπήρχαν
εκπαιδευτικοί στη διάθεση, με μετάθεση ή για βελτίωση για να τις διεκδικήσουν.
Τέλος «χάθηκαν» τέσσερις (4)
οργανικές (2) ΠΕ11 στο Γυμνάσιο Γραβιάς
και Λιδορικίου
(2) ΠΕ 02 στο ΓΕΛ Άμφισσας και Ευπαλίου
οι οργανικές αυτές δεν
δόθηκαν αν και προϋπήρχαν, παρά την επιμονή της αιρετού μας, γιατί δεν είχαν, σύμφωνα
με το παραπάνω πλαίσιο, πάνω από 12 ώρες. Όμως, πως μπορεί να υπάρχουν οργανικές με πάνω
από 12 ώρες, ιδιαίτερα στα περιφερειακά σχολεία που έχουν ένα τμήμα σε κάθε
τάξη, όταν έχει προηγηθεί κόψιμο ωρών μαθημάτων, αύξηση ωραρίου εκπ/κών, αύξηση
απαιτούμενου αριθμού μαθητών στα τμήματα και κυρίως σε ειδικότητες μονόωρων
μαθημάτων ;;;
Στόχος του υπουργείου : μόνιμοι χωρίς οργανική και λιγότερες
προσλήψεις αναπληρωτών.
Ο υπολογισμός των διδακτικών κενών
πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των
μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τότε, όχι μόνο δε θα
υπάρξουν πλεονάσματα, αλλά θα φανούν και οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων για
μόνιμους μαζικούς διορισμούς.
Νέο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα και το
δημόσιο σχολείο αποτελεί και η
«ανακάλυψη» της λεγόμενης συνδιδασκαλίας μαθημάτων στις ομάδες
προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου, η οποία τελικά λειτουργεί ως «εναλλακτική» μέθοδος
«κουρέματος» λειτουργικών αλλά και οργανικών κενών.
Αναπληρωτές
Ο εμπαιγμός όλων των κυβερνήσεων σε
βάρος των χιλιάδων αναπληρωτών κλιμακώνεται. Οι μόνιμοι διορισμοί, ακυρώνονται!
Αντί αυτών, ανακοινώνονται προσλήψεις
ειδικών φρουρών… Οι ελάχιστοι (σχετικά με τις ανάγκες) διορισμοί στην ειδική
αγωγή, συνεχώς αλλάζουν ημερομηνία, ενώ τα κενά στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια +
δευτεροβάθμια) έχουν εκτοξευτεί στις 30000. Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των λεγόμενων ολιγομελών
τμημάτων και η γενικευμένη πλέον αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών
που είναι εκατοντάδες σε όλη τη χώρα μειώνουν ακόμα περισσότερο τις προσλήψεις
αναπληρωτών. Τα περισσότερα λεγόμενα
ολιγομελή που ενέκρινε το υπουργείο και στα σχολεία της Φωκίδας λειτουργούν με συνδιδασκαλίες
μαθημάτων! Τα ολιγομελή ήδη βαραίνουν το τοπίο στη λειτουργία των ΕΠΑΛ για
την εξοικονόμηση καθηγητών, για τη μετακίνησή τους στα ΙΕΚ και τη λειτουργία
της μαθητείας. Στα πλαίσια αυτής της λογικής, άλλωστε, δεν εγκρίθηκε από την
αρχή το σπάσιμο τμήματος του ΕΠΑΛ,
παρόλο που πληρούνταν οι προϋποθέσεις γι΄ αυτό.









Δεν είναι όμως άμοιροι ευθυνών τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, που τυφλά ακολουθούν τις
αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και δεν αποδέχονται προτάσεις που βελτιώνουν την
κατάσταση.
Δεν μπορεί και δεν πρέπει η διαδικασία των
τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά ή οι διαθέσεις να εφαρμόζονται
κατά το δοκούν σύμφωνα με τις μεμονωμένες ανάγκες κάποιων.
Από την έναρξη της φετινής χρονιάς
έχουμε επισημάνει επανειλημμένα σειρά παρατυπιών του ΠΥΣΔΕ, αυταρχικές
πρακτικές στις διαδικασίες του και
παραβιάσεις στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Οι αιρετοί της Αρ.Εν. Μετωπικής Παρέμβασης έχουμε στο ΠΥΣΔΕ συνολική
πρόταση που διασφαλίζει ενιαία χαρακτηριστικά, κριτήρια αντικειμενικότητας και
διαφάνειας στις τοποθετήσεις και στηρίζεται στις πάγιες θέσεις του κλάδου :
· Οι τοποθετήσεις- διαθέσεις να γίνονται σε δυο
φάσεις το πολύ αφού έχουν λήξει όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές.
· Να δημοσιοποιηθούν όλα τα κενά για κάθε φάση των αρχικών τοποθετήσεων
(λειτουργικά υπεράριθμοι, σε διάθεση, αποσπασμένοι) αλλά και για συμπλήρωση
ωραρίου.
· Να καθιερωθεί το δικαίωμα των αιτήσεων για
συμπλήρωση ωραρίου, καθώς και η δημοσιοποίηση των μορίων
των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωράριο, ώστε να εξασφαλιστούν ενιαία κριτήρια
για όλους.
· Οι εκπαιδευτικοί,
που θα τοποθετηθούν στην Α΄ φάση να μην
χάνουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση και με αυτή να έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα κενά της
Β΄ φάσης που θα προκύψουν.
- Όχι στη μετακίνηση εκπαιδευτικών σε
περισσότερα από ένα σχολεία. Καμία
μετακίνηση συναδέλφου για μία ή δύο ώρες.
- Να δημοσιοποιούνται τα ονόματα όσων
κάνουν αίτηση απόσπασης εντός ΠΥΣΔΕ ώστε και
αυτά τα σχολεία να μπορούν να διεκδικηθούν από όλους.
· Για τις κοινές ειδικότητες πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας να ισχύσει στις τοποθετήσεις το ωράριο διδασκαλίας της
δευτεροβάθμιας. Όχι στις υποχρεωτικές μετακινήσεις στην πρωτοβάθμια, ούτε
και για συμπλήρωση ωραρίου. Οι μετακινήσεις να γίνονται
μόνο με αιτήσεις και κοινοποίηση των κενών της Α/θμιας.
· Δημοσιοποίηση των κενών στα ΙΕΚ, τοποθετήσεις
από ΠΥΣΔΕ με αιτήσεις των συναδέλφων.
· Για τις τοποθετήσεις των
συναδέλφων της ειδικής αγωγής στα
τμήματα ένταξης, το ειδικό σχολείο και στην παράλληλη στήριξη να δημοσιοποιούνται
όλα τα κενά όπως καταγράφονται από τα σχολεία και όχι να προσδιορίζονται κάθε
φορά ανάλογα με τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί σε κάθε φάση .
· Τοποθέτηση των αναπληρωτών με δημοσιοποίηση
όλων των κενών.
· Όχι στην εφαρμογή της απαράδεκτης εγκυκλίου του υπουργείου που
ισοδυναμεί με την κατάργηση επιλογής της β΄ ξένης γλώσσας. Εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλίας κατά τμήμα στα μαθήματα των Ξένων
Γλωσσών.
· Πραγματική μείωση του αριθμού των παιδιών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικά
προβλήματα.
· Τα κενά των σχολείων να μην υπολογίζονται με
βάση τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ και τα
ΕΠΑΛ, αλλά στη βάση των αναγκών των μαθητών που τα έχουν επιλέξει.
· Να γίνει δεκτή η θέση του κλάδου για 20
μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
9/10/2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου