Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018

Μαγειρέματα και άλλα…νόστιμα στο ΠΥΣΔΕ Φωκίδας


Ενημέρωση-καταγγελία της αιρετού Ευθυμίας Καρανάσου, εκλεγμένης με την Αριστερή Ενωτική Μετωπική Παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ Φωκίδας


Συνάδελφοι, καλή σχολική χρονιά, αν και κάποιοι από το ξεκίνημα   φρόντισαν να συσσωρεύσουν επιπλέον προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
 Δεν μας έφτανε, λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας το οποίο με την εγκύκλιό του (19/6/2018) επεδίωξε για μια ακόμη χρονιά να παρουσιάσει μια πλαστή κανονικότητα στα σχολεία ζητώντας από τις ΔΔΕ και τα ΠΥΣΔΕ να ρυθμίσουν μέσα στο καλοκαίρι όλες οι φάσεις των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών (λειτουργικά υπεράριθμοι, σε διάθεση, αποσπασμένοι), παραβιάζοντας ακόμη και την εκπαιδευτική διαδικασία που προβλέπει ότι οι παραπάνω τοποθετήσεις πραγματοποιούνται το Σεπτέμβριο, χωρίς:
·        να έχει προσδιοριστεί το σύνολο των κενών στα σχολεία, αφού συνεχίζονταν οι εγγραφές, οι μετεγγραφές και οι επιλογές μαθημάτων από τους μαθητές, ενώ δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε όλες οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και σε φορείς
·        να υπάρχει έγκριση από το Υπουργείο για τη λειτουργία των τμημάτων ομάδων προσανατολισμού σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου στα περισσότερα σχολεία του νομού
·        να έχουν συνεδριάσει οι σύλλογοι διδασκόντων και να δοθούν οι αναθέσεις των μαθημάτων
·        να είναι ενημερωμένοι όλοι οι εκπαιδευτικοί για τις διαδικασίες, ακολουθώντας μια απαξιωτική για τους εκπαιδευτικούς πρακτική που θέλει σε περίοδο άδειας να παρακολουθούν σε καθημερινή βάση την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης για να μη χάσουν τη σειρά τους στις τοποθετήσεις

έρχεται και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ συνεπικουρούμενη από τον αιρετό της ΔΑΚ και γραφικούς παροικούντες στη διεύθυνση, οι οποίοι δήθεν κόπτονται για τη νομιμότητα και κάνουν επάγγελμα τις αναφορές, αλλά ποιούν την νήσσαν όταν πρέπει να καταδικάσουν τέτοιες άνωθεν εντολές,

 με τις τοποθετήσεις που  έκανε μέσα στο καλοκαίρι, και τις οποίες εμείς ως παράταξη καταψηφίσαμε, να φέρει ανατροπές και προβλήματα και στους συναδέλφους και στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, παρόλο που οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έγιναν «λάστιχο» και διακτινίστηκαν σε δύο, τρία ακόμη και πέντε σχολεία Β/θμιας αλλά και Α/θμιας Εκπ/σης για να συμπληρώσουν το ωράριό τους και να λειτουργήσουν όλα ομαλά, όπως καυχήθηκε και η κυβέρνηση ενόψει ΔΕΘ.
Μερικά παραδείγματα
Α. Δεν ανακοινώθηκαν όλα τα κενά (πάγια θέση μας)  σε καμία φάση τοποθετήσεων ούτε και όταν προσελήφθησαν οι αναπληρωτές.
 Β. Δεν τοποθετήθηκαν συνάδελφοι σε σχολεία του νομού ενώ τα είχαν σε πρώτη προτίμηση(όσοι βέβαια πήραν είδηση κατακαλόκαιρο και σε περίοδο διακοπών για να κάνουν δήλωση προτίμησης).
Γ. Έγιναν επιλεκτικές αποσπάσεις και τοποθετήσεις, ενώ άλλες έμειναν σε αναμονή.
Δ. Υπάρχει ένα κλίμα συμφωνιών και τηλεφωνικών ή και κατ΄ιδία συνεννοήσεων μεταξύ διοίκησης και συναδέλφων, με αντίστοιχη πίεση από την πρώτη για συναίνεση σε τοποθετήσεις και διαθέσεις, έστω κι αν δεν είναι οι επιθυμητές.
Ε. Ακόμη και τώρα μετά από τρεις εβδομάδες  λειτουργίας των σχολείων, διευθυντές  στέλνουν στις υπηρεσίες της διεύθυνσης νέα κενά ή πλεονάσματα που προέκυψαν  ( π.χ. με αλλαγές σε ομάδες προσανατολισμού ή μαθήματα επιλογής). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συνεχείς μεταβολές στις ώρες των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά ή και άλλα του νομού.
ΣΤ. Σε όλα αυτά και άλλα πολλά ο αιρετός με τη ΔΑΚ, αφού πιέστηκε από την παράταξή μας να πάρει μάθημα Α΄ ανάθεσης (για φαντάσου!) και όχι όλες τις ώρες (όπως επιμείναμε, αλλά καταψηφίστηκε η πρόταση από τη διοίκηση), επέλεξε τις ώρες της Ερατεινής και διατέθηκε για συμπλήρωση ωραρίου στο Εσπερινό της Άμφισσας για μάθημα Β΄ ανάθεσης. Και ενώ το ΠΥΣΔΕ τελείωσε και είχαμε μείνει με την εντύπωση πως αυτή είναι και η απόφαση, τηλεφωνικά ενημερωθήκαμε ότι ο συνάδελφος θα τοποθετηθεί στο σχολείο με τη Β΄ ανάθεση (κάτι το οποίο αρνήθηκε για άλλους συναδέλφους, όταν προτάθηκε ως προοπτική) και θα διατεθεί μια μέρα στο σχολείο με την Α΄ ανάθεση, για να παίρνει και τα οδοιπορικά. Είπατε κάτι; Αιρετός με ψήφους εκπαιδευτικών για να υπερασπίζεται τα δικαιώματα όλων των συναδέλφων.

Η παραπάνω τακτική και οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν συνάδελφοι έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρχουν παράπονα, ενστάσεις και κωλυσιεργία στις τοποθετήσεις και διαθέσεις συναδέλφων. Επί της ουσίας ταλαιπωρία των  συναδέλφων  και  των  σχολείων, η οποία έρχεται να επαυξηθεί από τα υπάρχοντα κενά ειδικοτήτων (Φυσικοί, Οικονομολόγοι, Μουσικοί…) τα οποία παραμένουν ακάλυπτα.

Συνάδελφοι,
είμαστε  υπέρ  της  έγκαιρης  ολοκλήρωσης  των  υπηρεσιακών  μεταβολών, με  βασική  όμως  προϋπόθεση  να  έχει προβεί    το  υπουργείο  έγκαιρα σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες (μεταθέσεις, αποσπάσεις, έγκριση ολιγομελών, εγγραφές κλπ) και  να  μην φαλκιδεύονται τα εργασιακά  δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Και φυσικά αυτό δε γίνεται με κλειστά τα σχολεία και χωρίς να έχει συνεδριάσει ο Σύλλογος διδασκόντων, ούτε και με καταργήσεις τμημάτων και συρρίκνωση των σχολείων. Σε καμία περίπτωση δεν θα νομιμοποιήσουμε τις αντιεκπαιδευτικές  πολιτικές κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας.

Είναι,  επίσης, δεδομένο  ότι  δεν  θα  επιτρέψουμε  σε  καμιά 
πλειοψηφία   του  ΠΥΣΔΕ να  καταπατά  τις  έννοιες  της  ισονομίας  και  διαφάνειας στη  λογική  των  πελατειακών  σχέσεων  και των προσωπικών εξυπηρετήσεων.

                                                                        24/9/2018




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου