Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Να σταματήσει το μαγείρεμα των αναθέσεων και οι ενοποιήσεις ειδικοτήτων!


Αναθέσεις: το υπουργείο συνεχίζει τα μαθήματα «κοπτοραπτικής» 
Το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε ενοποίηση  ειδικοτήτων και νέα αλλαγή (ανάμεσα στις πολλές των τελευταίων χρόνων)στις αναθέσεις μαθημάτων, χωρίς καμία τεκμηρίωση, επιστημονικά, διδακτικά κριτήρια και με πνεύμα ισονομίας, υποβαθμίζοντας εκπαιδευτικούς και μαθήματα. Μοναδικός στόχος η αριθμητική αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού, η μείωσή του και η εξαφάνιση της ανάγκης διορισμών. Το τέλειο μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει».  Ο καθένας κάνει οτιδήποτε αρκεί να μην υπάρχουν κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα και να δημιουργηθούν  «πλεονάσματα».
Υποβαθμίζει το επιστημονικό πεδίο των μαθημάτων, θίγει καίρια τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών , αλλά εξυπηρετεί  την απαίτηση του ΟΟΣΑ για «εκμάθηση δεξιοτήτων» στο «Νέο λύκειο» που έρχεται,  των μαθημάτων «λίγο απ όλα»  πχ. «Σύγχρονος κόσμος»  ή «Εισαγωγή στην διδασκαλία των φυσικών επιστημών» που μπορούν να «διδαχθούν» από όλους. Πλήγμα στην συνολική, στέρεα επιστημονική γνώση.
Νέες τεράστιες αδικίες και εξοβελισμός ολόκληρων ειδικοτήτων . Νέα χάσματα και αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς  για «μια θέση στον ήλιο» ή καλύτερα …στο σκότος του φτηνού σχολείου της αγοράς που έχει συρρικνωθεί και υποβαθμισθεί πλήρως τα τελευταία χρόνια της κρίσης:

 π.χ. πληροφορικής: τα μαθηματικά του γυμνασίου που τα είχαν β΄ ανάθεση τώρα τα έχουν γ΄,
 χημικοί μηχανικοί: στο νέο κλάδο ΠΕ85 έχουν ως Α Ανάθεση μόνο την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ και το ΠΡΟΤΖΕΚΤ και χάνουν την Α ανάθεση στη χημεία του γυμνασίου και του λυκείου,
αρχιτέκτονες: χάνουν   Ιστορία Τέχνης στα ΕΠΑΛ, παίρνουν 2η ανάθεση αντί για 1η  Ιστορία Τέχνης στα Γενικά Λύκεια, Γραμμικό στα Επαλ  και σε 3η  ελεύθερο στα Επαλ. Παράλληλα με την ενοποιημένη ειδικότητα και την "κατά προτεραιότητα ανάθεση" προκύπτουν αναθέσεις στα όρια του αστείου όπως οι Πολιτικοί Μηχανικοί και οι Τοπογράφοι να αποκτούν 2η ανάθεση στην Ιστορία Τέχνης και το Ελεύθερο στα γενικά λύκεια (κατά προτεραιότητα ανάθεση στους αρχιτέκτονες) και οι αρχιτέκτονες 3η ανάθεση σε άλγεβρα και γεωμετρία στην Α Λυκείου στα ΕΠΑΛ! κ.α.

  Η εγκύκλιος του Υπουργείου πρέπει να αποσυρθεί!
 Να σταματήσει το μαγείρεμα των αναθέσεων και οι ενοποιήσεις ειδικοτήτων!
Απαιτούμε :
Ενιαίο 12χρονο  υψηλής ποιότητας, δημόσιο και δωρεάν σχολείο με άρτια υλικοτεχνική υποδομή που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα επιστημονικά πεδία, όλες τις ειδικότητες, όλα τα παιδιά και όλους και ακόμη περισσότερους εκπαιδευτικούς.
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί με κατάργηση της ελαστικής εργασίας .
Επαναφορά του ωραρίου του 2013 , των «κομμένων» μαθημάτων, ειδικοτήτων και ωρών .
 20 μαθητές στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις  10 στα εργαστήρια και στις  Ξένες γλώσσες με παράλληλη διδασκαλία.
Όχι στη κατηγοριοποίηση των μαθημάτων, την αντιεκπαιδευτική απαξίωση μαθημάτων ως «μονόωρα».
 Ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο από την αρχή της σχ. χρονιάς.
Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία  που θα προάγουν την ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση, την κριτική σκέψη, την ομαδική εργασία αντί των ατομικών αξιολογήσεων και εξετάσεων.
                                                                                                                                                         12/5/2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου