Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ
και το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την
«ομαλή» (ανώμαλη) έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2017-18
Το Υπουργείο Παιδείας, όπως και πέρυσι το
ίδιο χρονικό διάστημα, με ένα απαράδεκτο έγγραφο ζητάει να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις
όλων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά με μια σαφώς παράτυπη και
αδιαφανή διαδικασία.
Ζητά
να συνεδριάσουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ) και να ανακοινώσουν κενά
και πλεονάσματα στις σχολικές μονάδες και να τοποθετήσουν σε αυτά τους
εκπαιδευτικούς, που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΔΣΕ-ΠΥΣΠΕ, έχουν
αποσπαστεί, κλπ, στο διάστημα από 28/8 έως 31/8. Όλα αυτά πριν ακόμη
ανοίξουν τα σχολεία, με τους εκπαιδευτικούς μακριά…
Επίσης, την 1/9 με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή θα πρέπει να γίνει
κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων σε
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια.
Με τι στοιχεία
όμως θα συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ και τι χρονικό διάστημα θα έχουν στη διάθεσή τους
για να τα επεξεργαστούν λίγο πριν ανοίξουν επίσημα τα σχολεία; Την 1η Σεπτέμβρη θα συνεδριάσουν οι σύλλογοι
διδασκόντων για να κάνουν αναθέσεις μαθημάτων,
χωρίς να έχουν σχηματιστεί πλήρως τα τμήματα (Γενικής,
Επιλογής, Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ), ώστε
να στείλουν τα σχολεία κενά-πλεονάσματα και λειτουργικά υπεράριθμους, αλλά
αυτά θα έχουν ήδη ανακοινωθεί από τα ΠΥΣΔΕ και θα
έχουν τοποθετηθεί σε αυτά εκπαιδευτικοί!
Το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα Υπηρεσιακά
Συμβούλια να παρανομήσουν, αφού δεν θα εφαρμόσουν το ΠΔ 50/1996.
Αυτό ορίζει ότι οι οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, που δεν
τοποθετήθηκαν σε σχολική μονάδα στην αντίστοιχη διαδικασία του Ιουνίου και
εξακολουθούν να είναι λειτουργικά υπεράριθμοι, καλούνται με αίτησή τους να
καλύψουν, κατά προτεραιότητα, κενά στις σχολικές μονάδες. Και είναι γνωστό ότι
το σύνολο των υπεραρίθμων παρουσιάζεται αφού ανοίξουν τα σχολεία και γίνουν οι
αναθέσεις μαθημάτων.
Πώς γίνεται στο ασφυκτικό αυτό χρονικό
πλαίσιο να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές με νόμιμο και διαφανή τρόπο; Με την εγκύκλιο του το Υπουργείο Παιδείας και πάλι
πραξικοπηματικά θέλει να φέρει τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων.
Επιδιώκει
μηδενικούς διορισμούς, μείωση των αναπληρωτών και γενικά μείωση των αναγκών σε
εκπαιδευτικό προσωπικό με την «τακτοποίηση» πριν την ολοκλήρωση των εγγραφών
και τη μείωση των τμημάτων, που οδηγεί και σε αύξηση των μαθητών στην τάξη.
Αυτό εξυπηρετεί η απαράδεκτη εγκύκλιος.
Όπως απαράδεκτη ήταν και η εγκύκλιος που
καλούσε το ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσει την προηγούμενη εβδομάδα (μέχρι 23/8) για να
δώσει στην περιφέρεια τα κενά-πλεονάσματα για να γίνει η Β΄ φάση αποσπάσεων. Με
τους αιρετούς αλλά και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ στην νομοθετημένη
καλοκαιρινή τους άδεια.
Η κοροϊδία σε όλο της το μεγαλείο: το υπουργείο κρατά σε ομηρία, μακριά από τα
σπίτια τους, χιλιάδες συναδέλφους δίνοντας μεταθέσεις και αποσπάσεις με το
σταγονόμετρο και εξυπηρετώντας κατά προτεραιότητα τους ημέτερους και τις "πελατειακές"
σχέσεις. Πώς άραγε πήρε μετάθεση από Φωκίδα συνάδελφος
Βιολόγος όταν το ΠΥΣΔΕ Φωκίδας δήλωσε κενό τριών Βιολόγων; Μήπως επειδή ο συνάδελφος ήταν υποψήφιος
στο ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ, αναπληρωματικό αιρετό μέλος στο ΠΥΣΔΕ Φωκίδας και
αναπληρωματικό αιρετό μέλος στο ΑΠΥΣΔΕ Στερεάς εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της
ΔΑΚΕ; Πώς άραγε πήρε απόσπαση για Φωκίδα
συνάδελφος φιλόλογος όταν το ΠΥΣΔΕ
Φωκίδας έδωσε πλεόνασμα 12 Φιλολόγων;
Θέση μας είναι κάθε συνάδελφος να ζει και
να εργάζεται κοντά στον τόπο κατοικίας του, στην οικογένειά του και να μην
περιφέρεται δεξιά και αριστερά επιβαρυνόμενος οικονομικά και ψυχικά. Το δικαίωμα όμως αυτό
το έχουμε όλοι ανεξαιρέτως !
Όταν τα τμήματα (Γενικής, Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ.) έχουν
κλειδώσει από τον Ιούλη, η συνεδρίαση
του υπηρεσιακού συμβουλίου είναι για τους τύπους και στενεύει έως εξαφανίζει
ακόμα και την θεωρητική δυνατότητα του κάθε σχολείου να καθορίσει τα τμήματά
του, με βάση τις εγγραφές-μεταγραφές του Σεπτεμβρίου, ενώ έχει στην ουσία ακυρωθεί, από πριν, η όποια άποψη του Συλλόγου
Διδασκόντων για τα τμήματα, αλλά και τα κενά-πλεονάσματα, που γίνονται
αποκλειστική αρμοδιότητα του νέου διευθυντή. Όποιο τμήμα ξεπερνά οριακά τον
αριθμό μαθητών, δεν θα γίνεται δύο, αλλά το παιδί θα στέλνεται σε όμορο
σχολείο. Μετά την κινητικότητα στους εκπαιδευτικούς, που τρέχουν σε πολλά
σχολεία, ξεκινά και η κινητικότητα στους μαθητές που δεν θα μπορούν να
πηγαίνουν στο σχολείο της επιλογής τους, πολύ περισσότερο στα συρρικνούμενα
ΕΠΑΛ.
Και βέβαια έπεται η πολτοποίηση των γνωστικών
αντικειμένων και η ενίσχυση των φραγμών για την μεγάλη μερίδα των μαθητών, εν
αναμονή του «Νέου Λυκείου» (με τετραπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στην Β΄
και Γ΄ τάξη κ.ά.) και την ενεργοποίηση των κάθε είδους αξιολογήσεων.
Το
Υπουργείο θέλει να αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, αφού κανείς δεν
είναι στα σχολεία, και να παρουσιάσει στην κοινωνία την πλαστή εικόνα ότι με
την έναρξη των μαθημάτων όλα θα λειτουργούν κανονικά. Αλλά στην πραγματικότητα προσπαθεί, με όσο το δυνατό λιγότερους
εκπαιδευτικούς και με ευελιξία στη διαχείρισή τους, να λειτουργήσει τα
σχολεία, χωρίς να ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, των
μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Όλες αυτές οι διαδικασίες βαφτίζονται από το Υπουργείο
«ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»!
Η κυβέρνηση, αν ήθελε τα σχολεία να είναι έτοιμα το Σεπτέμβριο, έπρεπε να
είχε προσλάβει 20.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, που η ίδια έχει ξεκαθαρίσει ότι
είναι αναγκαίοι και να είχε ολοκληρώσει τις υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις –
αποσπάσεις) ως το τέλος Ιουνίου. Έπρεπε να είχε αποδεχθεί τις
διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών
και για την επαναφορά στο διδακτικό ωράριο προ του 2013. Τα μαθήματα και οι
αναθέσεις τους να μην καθορίζονται από τα μνημόνια, αλλά από τις
πραγματικές παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες.
Το Υπουργείο
Παιδείας επιβάλλεται να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο!
Κανείς αιρετός να μην επικυρώσει και κανένας
συνάδελφος να μην αποδεχτεί τις διαδικασίες
τοποθετήσεων «έκτακτης ανάγκης» του Αυγούστου, εξάλλου τα πραγματικά κενά
φαίνονται 1/9 (μαζί με άδειες κλπ.). Οι
Σύλλογοι Διδασκόντων, να γίνουν πραγματικά κυρίαρχο όργανο, να κατανείμουν τα
τμήματα με βάση λογικό αριθμό μαθητών
και να μην επιτραπεί πουθενά να κλείσουν ολιγομελή τμήματα, όπως έγινε και θα
γίνει και φέτος στο ΓΕΛ Γαλαξιδίου και στο ΕΠΑΛ. Να μην ξεχνάμε την πάγια θέση
της ΟΛΜΕ για 20 μαθητές στη γενική, 15 στην κατεύθυνση, 10 στα εργαστήρια.
Να σταματήσουμε το εμπόριο
«ελπίδας» των εκάστοτε κυβερνώντων, διεκδικώντας μαχητικά μαζικούς μόνιμους
διορισμούς.
Να αποσυρθεί άμεσα ο «Προγραμματισμός ενεργειών με
σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», γιατί δημιουργεί τεράστια
προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στη διαδικασία των υπηρεσιακών
μεταβολών, εκφράζει στην πράξη όλη την μνημονιακή εφιαλτική ανωμαλία σε βάρος
της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που κυβέρνηση και αντιπολίτευση (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ κλπ.)
έχουν αναγάγει σε νομοτέλεια, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ.
Η ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να υποστηρίξει τα δικαιώματα και τα αιτήματα του
εκπαιδευτικού κινήματος στη βάση των πραγματικών μορφωτικών κοινωνικών αναγκών,
να πάψει να είναι το δεκανίκι της κάθε κυβέρνησης. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ
να καταγγείλει την παραπάνω διαδικασία και να πραγματοποιήσει μαζί με τη
ΔΟΕ άμεσα παράσταση στο Υπουργείο Παιδείας ζητώντας την απόσυρση της εγκυκλίου.
Καλούμε τον Δ/ντή Εκπαίδευσης και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ να
σεβαστούν τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην προχωρήσουν σε
αποφάσεις αγνοώντας τον. Ο κλάδος με τους αγώνες του έχει κατακτήσει
συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες για τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Ταυτόχρονα καλούμε τους αιρετούς, την ΕΛΜΕ, τους εκπαιδευτικούς σε
παράσταση διαμαρτυρίας τη Τρίτη 29 Αυγούστου στη Διεύθυνση ώστε, να ακυρώσουν οποιαδήποτε προσπάθεια
εφαρμογής των παραπάνω στο Υπηρεσιακό Συμβούλιό, για να μην εφαρμοστούν
τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.
Να αποσυρθεί αμέσως η εγκύκλιος!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου