Μετά την αιφνιδιαστική εγκύκλιο του
υπουργείου για τα κενά και πλεονάσματα , στα "μουλωχτά" μέσα στις
διακοπές του Πάσχα, με τους συλλόγους διδασκόντων απόντες, τις εξευτελιστικού
ποσοστού 3% μεταθέσεις ήρθε και η σειρά
των υπεραριθμιών. "Μπακαλίστικα", συν-πλην, να και οι υπεράριθμοι.
Κι όταν η κυβέρνηση λειτουργεί έτσι αυθαίρετα, καθοδηγεί αντίστοιχα και τους μηχανισμούς άσκησης διοίκησης, δίνοντάς
τους το περιθώριο να "αυθαιρετούν" στα εργασιακά δικαιώματα των
εκπαιδευτικών.
Θεωρούμε ότι και ο υπολογισμό των κενών-πλεονασμάτων
αλλά και των υπεραριθμιών στο ΠΥΣΔΕ πρέπει να στηρίζεται στα παρακάτω:
Ø Ο καθορισμός των κενών και των
υπεραριθμιών πρέπει να στηρίζεται στους
πίνακες Α που οι διευθυντές μαζί με το Σύλλογο διδασκόντων (πάγια θέση του
συνδικαλιστικού κινήματος) αποστέλλουν στη ΔΔΕ και όχι στην κατά βούληση σύνταξη-επιλογή
των Δ/ντων.
Ø Οι αιρετοί αλλά και τα υπόλοιπα μέλη
του ΠΥΣΔΕ πρέπει να έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία της ΔΔΕ πολύ πριν τη
συνεδρίαση και να μην καλούμαστε να
αποφασίσουμε εκεί την ώρα της συνεδρίασης τα ήδη "επεξεργασμένα"
στοιχεία.
Ø Να δοθούν υπεραριθμίες παρά μόνο στις
περιπτώσεις συγχωνεύσεων, δημιουργίας ή κλείσιμο σχολικών μονάδων και
οι
υπηρεσιακές μεταβολές των συναδέλφων να γίνονται στη βάση των μορίων μετάθεσης
– βελτίωσης που είναι και το πιο δίκαιο. Να μην λάβουμε υπόψη τις μεταβολές των
τμημάτων γιατί α) λόγω της διαφορετικής κατανομής των μαθητών κάθε χρόνο
δημιουργεί υπεραριθμίες και κενά κατά βούληση και β) τα τμήματα μειώνονται από το υπουργείο με την αύξηση του αριθμού των
μαθητών σε αυτά .
Στη
συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 18-5-2017 για τις υπεραριθμίες η στάση μας
καθορίστηκε από τις αποφάσεις
των συλλογικών μας οργάνων, την
ανησυχία να μην αδικηθεί κανένας συνάδελφος, αλλά και από
το δίκαιο ενάντια στην αυθαιρεσία, τη μεροληψία. Καταψηφίσαμε τον πίνακα υπεραριθμιών γιατί δεν κινήθηκε πάνω σ’
αυτό τον άξονα αναζητώντας ταυτόχρονα στοιχεία που ελέγχονται για την
εγκυρότητά τους. Οι
αιρετοί θα πρέπει να συνεργάζονται με την ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους για την
αποφυγή αδικιών (προσωπικές επιλογές, αντικειμενικοί - υποκειμενικοί λόγοι). Η ΕΛΜΕ αλήθεια τι περιμένει; Θα πάρει θέση κατόπιν εορτής;
Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ δεν έλαβε υπόψη τα παραπάνω. Προχώρησαν σε
πίνακες υπεραριθμιών επικαλούμενοι ότι
οι συνάδελφοι που θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι είναι "προνομιούχοι"
γιατί προηγούνται έναντι των υπολοίπων στις τοποθετήσεις. Αυτό θα ίσχυε αν
υπήρχαν και τα ανάλογα κενά (οργανικά και λειτουργικά) για να τοποθετηθούν (ουκ αν λάβεις παρά του μη
έχοντος). Έτσι μεγάλος αριθμός συναδέλφων χαρακτηρίστηκαν ως υπεράριθμοι (η αρχική εισήγηση
ήταν για σχεδόν 40) με αποτέλεσμα οι υπεραριθμίες να είναι πολύ περισσότερες
από τα κενά.
Έτσι οι υπεράριθμοι συνάδελφοι που
προηγούνται στις τοποθετήσεις δεν θα μπορούν να τοποθετηθούν, κατά σειρά θα γίνουν
αδύνατες οι τοποθετήσεις από διάθεση ΠΥΣΔΕ ενώ οι βελτιώσεις να θεωρούνται
είδος προς εξαφάνιση.
Οι συνάδελφοι έτσι πνίγονται μέσα στον
κυκεώνα των υπεραριθμιών και στην αβεβαιότητα των υποχρεωτικών μετακινήσεων στα
λειτουργικά κενά (που δεν θα υπάρξουν).
Οι κλάδοι δε των Φιλολόγων, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής θεωρούνται ότι βρίσκονται υπό διωγμό καθώς ο
αριθμός πλεοναζόντων είναι πολύ μεγάλος(22-14-13).
Στις
σημερινές συνθήκες που τα προβλήματα, ακόμα και επιβίωσης, οξύνονται είναι
απαράδεκτο τα υπηρεσιακά μέλη του ΠΥΣΔΕ (και κυρίως αυτά που εκπροσώπησαν κατά
διαστήματα τον κλάδο) να συμπεριφέρονται με τη παλιά νοοτροπία που συντέλεσε
και αυτή στην καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων και την οικονομική
αιμορραγία. Όπως επίσης είναι απαράδεκτο και τα εκλεγμένα αιρετά μέλη να βάζουν
πλάτη στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών του υπουργείου
υπερψηφίζοντας τις υπεραριθμίες των συναδέλφων,
λέγοντας κυνικά ότι ήρθαν στο ΠΥΣΔΕ για να πάρουν τα μόρια συμμετοχής σε
αυτό ή ότι επιτέλους πρέπει να δουλέψουν οι συνάδελφοι και να μην κάθονται άρα
να πάνε όπου τους στέλνει η υπηρεσία (από το Ευπάλιο στη Γραβιά ή από την πρωινή
βάρδια στο Εσπερινό ή στο ΔΙΕΚ το ίδιο απόγευμα).
Στο 4ο
μνημόνιο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή, ΕΕ-ΟΟΣΑ απαιτούν, κανένα
μόνιμο διορισμό μέχρι και το 2019, την αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, την
παράταση διδακτικού ωραρίου, την συγχώνευση σχολείων, την αυτονόμηση σχολικής
μονάδας, την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών…..
1.
Δύο χρόνια τώρα όλοι οι νόμοι και οι
Υπουργικές Αποφάσεις μαζί με τα μνημονιακά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων
Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων “δεξαμενών”
πλεοναζόντων εκπαιδευτικών που θα αποτυπωθούν στον υπολογισμό των οργανικών
κενών και πλεονασμάτων:
αύξηση
του ωραρίου, το στοίβαγμα των μαθητών σε τμήματα 27 συν 10%, κατάργηση του
3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι
εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων
και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π. στα ΓΕΛ, μαθητές
με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός παρακολουθούντων των
ΕΠΑΛ, οι εγκύκλιοι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων,
οι αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), η κατάργηση συμπλήρωσης με
τα προγράμματα, οι Α,Β,Γ…. αναθέσεις, η επικείμενη ομαδοποίηση ειδικοτήτων
θα εκτινάξουν τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών.
2.
Ο αντι-ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου εγκλωβίζει
χιλιάδες εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι συνταξιοδοτήσεις
και με πρόσχημα την αποχώρηση 31/8 από την υπηρεσία των αιτούντων
συνταξιοδότηση δε δίνονται ως οργανικά κενά ακόμη και αυτών των λίγων αιτήσεων,
παρά μόνο όσων λήγει αυτοδίκαια η θητεία
τους.
3.
Το Υπουργείο, προσχηματικά επικαλείται
τον έγκαιρο προγραμματισμό και σε συνδυασμό με τις ελάχιστες μεταθέσεις (3%) οδηγεί σε απόγνωση χιλιάδες εκπαιδευτικούς,
που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειες τους για χρόνια. Οδηγεί
στην εργασιακή ανασφάλεια το νέο στρατό των οργανικά υπεράριθμων, απομακρύνει
ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα απόκτησης οργανικής στους χιλιάδες συναδέλφους
που παραμένουν για χρόνια στο απαράδεκτο καθεστώς εκβιασμού της διάθεσης ΠΥΣΔΕ.
Προετοιμάζει τον κόφτη για νέες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.
Γίνεται πια οφθαλμοφανές, πως η
κυβέρνηση-Ε.Ε-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ αντιμετωπίζουν τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση σαν
“βαρίδι” που πρέπει να αποτινάξουν. Γι αυτό θέλουν να την κοντύνουν, να τη
συρρικνώσουν, να τη φτωχύνουν ακόμα περισσότερο, να συνθλίψουν
τη εργασία των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Καλούμε το ΠΥΣΔΕ
1. να επανεξετάσει το θέμα των υπεραριθμιών,
καθώς και οι πίνακες Α που κατατέθηκαν από τους Διευθυντές κάποιων σχολείων δεν
συμπληρώθηκαν με βάση την τωρινή κατάσταση των σχολείων όπως αναφέρει και η
σχετική εγκύκλιος αλλά με την υποτιθέμενη του Σεπτεμβρίου.
2. να ορίσει νέα προθεσμία για τη δήλωση
υπεραριθμίας από τους συναδέλφους, καθώς δεν όρισε στην προηγούμενη συνεδρίαση του
τα κενά με βάση τα οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί να αποφασίσουν .
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ü
20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά
καθηγητή στα εργαστήρια! Καμιά
συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Ανατροπή των Υ.Α. για τη
συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, ξενόγλωσσα
τμήματα, μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Κατάργηση της ρύθμισης για ενδιάμεσο
χαρακτηρισμό παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ.
ü
Επαναφορά του διδακτικού μας ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
ü
Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις.
Οργανικές θέσεις για όλους.
ü
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα. Όχι στην ελαστική εργασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου