ΕΤΣΙ ΠΙΛΟΤΙΚΑ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ, ΠΡΙΝ ΛΙΓΑ
ΧΡΟΝΙΑ, ΔΗΛΩΣΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ-ΑΠΟΛΥΣΗ 2.500 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ!!!
Με πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
καλούνται «δημόσιες σχολικές μονάδες της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία,
Δημοτικά, Γυμνάσια) να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, προκειμένου να συμμετάσχουν στην
πιλοτική εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών».
Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να αποφασίσουν τη συμμετοχή
τους μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου στην πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος, χωρίς να
γνωρίζουν το περιεχόμενο και το πλαίσιο. Το υποστηρικτικό – επιμορφωτικό υλικό ΘΑ διαμορφωθεί, οι σύμβουλοι ΘΑ επιμορφωθούν το Γενάρη, οι σύλλογοι
διδασκόντων που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους με βάση το υλικό και
τις οδηγίες που θα τους δοθούν! Με άλλα λόγια, το Υπουργείο Παιδείας ζητά
τη συμφωνία των εκπαιδευτικών σε ένα σύστημα αξιολόγησης αλλά και διδασκαλίας
που δεν τους έχει κοινοποιηθεί!
Επικοινωνιακά εύηχες λέξεις και ωραίες έννοιες, που θα
χρησιμοποιηθούν σαν «εκπαιδευτική θηλιά»
με θύματα αυτούς για τους οποίους τάχα νοιάζονται και υπόσχονται να βελτιώσουν-καλυτερεύσουν την μόρφωση τους. Καθόλου τυχαία η πρόσκληση του ΙΕΠ αναφέρεται μόνο στην έννοια της αξιολόγησης των μαθητών, ενώ δεν υπάρχει ούτε λέξη για το μορφωτικό περιεχόμενο και την κατεύθυνση της εκπαίδευσης.
με θύματα αυτούς για τους οποίους τάχα νοιάζονται και υπόσχονται να βελτιώσουν-καλυτερεύσουν την μόρφωση τους. Καθόλου τυχαία η πρόσκληση του ΙΕΠ αναφέρεται μόνο στην έννοια της αξιολόγησης των μαθητών, ενώ δεν υπάρχει ούτε λέξη για το μορφωτικό περιεχόμενο και την κατεύθυνση της εκπαίδευσης.
Στην πρόσκληση είναι ξεκάθαρο ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα
εφαρμοστεί παράλληλα με την υπάρχουσα ποσοτική αξιολόγηση/βαθμολόγηση.
Το Υπουργείο ετοιμάζεται
να επιβάλει τη «λεγόμενη» περιγραφική αξιολόγηση στο όνομα των εξατομικευμένων αναγκών
των μαθητών :
- με υπερφορτωμένα
τμήματα 27 μαθητών,
- με
εξουθενωμένους εκπαιδευτικούς που
γυροφέρνουν σε 2,3,4 και 5 σχολεία
με 150, 200 ή και 300 μαθητές που ούτε το όνομά τους
δεν προλαβαίνουν να μάθουν,
- έχοντας αποψιλώσει όλους τους υποστηρικτικούς θεσμούς, τις
βιβλιοθήκες,
Θα υλοποιεί την «περιγραφική
αξιολόγηση» σε ένα σχολείο χωρίς καμιά
διοικητική υποστήριξη, με εκπαιδευτικούς που ήδη το γραμματειακό-διοικητικό
τους έργο μέσα στο σχολείο αυξάνεται σε βάρος τους εκπαιδευτικού τους. Η νέα χρυσόσκονη του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να κρύψει το
μαύρο φόντο μιας ερειπωμένης εκπαίδευσης!
Τι ακριβώς σημαίνει «περιγραφική αξιολόγηση» για τους μαθητές
μας και για τους γονείς τους στο ερειπωμένο σχολείο και στην τσακισμένη
οικογένεια; Μήπως για να καταλάβουν καλύτερα και γρηγορότερα οι μαθητές μας ότι
ο «ατομικός τους φάκελος» δεν επιτρέπει τη συνέχεια των σπουδών τους στο
αριστοκρατικό Λύκειο που προετοιμάζεται;
Τι κρύβεται λοιπόν πίσω απ’ τα σχέδια του
Υπουργείου Παιδείας;
Θέλουν αρχικά (όπως έχουν
κάνει και οι προκάτοχοί τους) να «απορροφήσουν» τα κονδύλια του ΕΣΠΑ με τις
«πληρωμένες οδηγίες» για την εδραίωση της
εκπαίδευσης των ταξικών φραγμών.
Η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών αποτελεί άλλο ένα εργαλείο
συλλογής δεδομένων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Θα συνδεθεί με την
αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στη συνέχεια με την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών που είναι στους άμεσους στόχους του υπουργείου Παιδείας.
Επιδιώκουν να αφομοιώσουν οι μαθητές μας από την πιο μικρή ηλικία την
ιδεολογία των φυσικών χαρισμάτων, την αίσθηση της αδυναμίας τους, των
περιγραφικών μοντέλων μέσω ενός ατομικού φακέλου που θα τους ακολουθεί ως
βιογραφικό. Ο μαθητής θα μετατρέπεται σε ατομική φιγούρα που θα κατατάσσεται σε
τυποποιημένες κατηγορίες ικανοτήτων, αποσυνδεδεμένη από κοινωνικούς –
ιστορικούς προσδιορισμούς. Η σχολική του εξέλιξη θα καθορίζεται κυρίως από
«εγγενείς» ατομικές ικανότητες, και η επίδοσή του θα αποτελεί ατομική του
υπόθεση και πρόβλημα. Σκοπεύουν επίσης να αυξήσουν το γραφειοκρατικό φόρτο των
εκπαιδευτικών, να ελαστικοποιήσουν τον εργασιακό τους χρόνο, να τους
τυποποιήσουν και να τους μετατρέψουν σε περιγραφικούς συμβολαιογράφους
επιδόσεων. Όποια μορφή αξιολόγησης και
χαρακτηρισμού χρησιμοποιηθεί για τους μαθητές (είτε περιγραφική είτε ποσοτική)
που οδηγεί σε βαθύ ταξικό διαχωρισμό των μαθητών σε αποτυχημένους και
πετυχημένους, ικανούς και μη ικανούς στοχεύει στην εσωτερίκευση της απόρριψης
και στην περιστολή των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
Στο δια ταύτα
Το Υπουργείο Παιδείας βάζει ένα ακόμη λιθαράκι στο νέο
αντιδραστικό ευέλικτο σχολείο της αγοράς
σε συμφωνία με ΕΕ – ΟΟΣΑ. Αντιμετωπίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σαν
ιθαγενείς που τους μοιράζει χάνδρες και καθρεφτάκια.
Μέσα σ’ αυτές τις
συνθήκες καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην ανταποκριθούν στην πρόσκληση
του Υπουργείου - ΙΕΠ. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή είναι εθελοντική, και
κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει το σύλλογο διδασκόντων να αποφασίσει για αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου